dedusering, elelr hva det heter. Eller det ble kanskje feil. Iallefall:

I går var jeg sykenkrank.
Da lærte jeg noe nytt. Som jeg har hatt mistanke om lenge.
Ettersom jeg er erhvervsfri, lå jeg stille på sofaen hele dagen. Hadde jeg vært i jobb, ville jeg nok vært på jobb iallefall halve dagen, mest sannsynlig hele.
I dag er jeg så godt som frisk. Det har aldri hent meg før at jeg har vært syk bare en eneste dag.

Dermed vil jeg si at jeg har en stykk empiri som tilsier at man bør holde seg hjemme og bli frisk, og ikke kreke seg på jobb om man skulle klare det.

Men likevel. Neste gang jeg blir syk samtidig som jeg er i jobb, vil jeg ikke ha samvittighet til å holde meg hjemme med mindre et øyeeple faller ut i det jeg går ut døra.

Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...