privatisering

10:33 meg: men si nu. va det fin konsert?
Solveig: æ sto uttafor
meg: kom du ikke inn10:34 Solveig: sykt lite konsertlokale. like stort som kjøkkenet/stua mi
meg: ååååååååå........
10:35 Solveig: ja
det va dumt
30 minutter
11:05 meg: ja
11:06 Solveig: ja
ka e twitter?
eller, det e en miniblogg
men koffer?
meg: det e en sånn tjeneste som oppdateres mye oftere enn en vanlig blogg
Solveig: vet du om ei twittersida æ kan se på?
11:07 meg: sånn at hvis du e kontaktnarkoman kan du fortelle alle ka du hold på med heøe tia
æ ved om en bildetwitter, vent litt
Solveig: ja, tenk så mye dårlige blogga det finns alllerede
11:08 meg:
det va ikke bildetwittern, den fant æ ikke
11:10 nei æ hadde misforstådd, han leg gut bilda på vanligtwitter
Solveig: men ka betyr det med @navn_navn? at andre kan skrive på sida di?
meg: hmmmm

11:11 Solveig: eller kanskje at nån har skrevet det på nån si sida?
meg: ja, men andre KAN skriv på sia di, dem legg inn kommentara
men æ vet ikke om du må ha twitterkonto
øeh ane ikke
Solveig: æ syns det virka meningsløst
meg: i fortid? nu vil du ha?
11:12 Solveig: oi, bodøindoktrineringa slår inn
det va skikkelig flaut
meg: app app app!
Solveig: vet, æ skjemmes
11:13 meg: æ sku ønske det ikke gikk an å kommentere på blogg, æ e helt narko å sjekke om det e kommen kommentara flere ganga daglig
Solveig: æ e facbooknarkoman
meg: æ klar ikke skru av kommentatorfelte heller
ja, dæffor æ kutta facebook
eller. Nei.
men litt
11:14 Solveig: ja. æ vil melde mæ ut
men det går ikke. hele mitt sosiale liv e basery på facebook
e man ikke på facebook, blir man f.eks. ikke invitert på fest
meg: æ VET
11:15 ikke så bra for mitt allerede spinkle sosiale liv her i bergen
æ va slags kommentatornarkoman allerede da æ hadde telefonsvarer, sjekka den med en gang æ kom hjæm, før æ fikk av mæ skoan
Solveig: og hvis morten ahdde hadd facebook så hadde du blitt oppdatert via han i det minste
11:16 oi

Solveig: da e det faktisk ikke teknologien som har ødelgat dæ
du va forderva fra fødselen av
meg: ja
jepp
æ har x-faktorn
11:17 Solveig: det syns æ du sku blogge om
meg: nei det blir litt for privat
Solveig: at du e teknologi-kontakt-narkoman?
meg: ja
11:18 Solveig: det e ikke for at det e for privat. det e fordi det e litt flaut.
meg: æ vet ikke om æ utvise nættvett nu eller bare e sjølhøytideli....
ja
Solveig: 10hi
du fikk mld mi om knut sin gebursdag?
meg: men e ikke flauhetsbarometere en god indikator på nettvett?
11:19 ja
tall
takk
æ ska søke jobb på museum
Solveig: ja, enig

så bra!

meg
11:26 æ har ikke printer så det e skikkeli tiltak å få printa ut søknaden
hehe late arbeisledia
Solveig: du kan sende den til mæ og så kan æ skrive den ut og sende den
11:27 meg: ja, det e skikkeli kjapt
å, til xxxxx ja
Solveig: ja
meg: tusen takk, men æ må lægg ved vitnemål å attesta å sånn
eller kor mye må man lægg ved?
11:28 Solveig: æ vet ikke?

11:29 meg: vi fikk en gang på museet en søknad på sommerjobb som veide over en kilo og kosta oss hundreåfire krona å returnere
det va litt mye
Solveig: hahahahaah!
det e strebersk
men stakkars. det hadde sikkert ikke den her personen tenkt på

11:30 Solveig: tydeligvis ikke så praktisk anlagt

11:33 meg: men nu må æ skriv færdi søknaden å stavre mæ bort på allkopi
11:36 Solveig: ok!
lykke til med det:)
meg: dankert skjønn!
11:37 Solveig: django reinhart

4 kommentarer:

paaskeharen sa...

Knallbra blogging. Det var liksom litt 'to trøtte typer', bare ikke så livstrett. Jeg er særlig imponert over at du har klart å få med deg hele dialogen samtidig som du har fulgt med på klokka. jeg bøyer meg i støvet.

frk. Figenschou sa...

eh, nå vet jeg ikke hvor mye du chatter på gmail, men klokkeslettene kommer opp automatisk, jeg har bare kopiert og limt inn.

Jeg tar selvsagt i mot all ros, også ufortjent, så det er sagt.

solveig sa...

den løste du fint. det e sikkert lettere å utlevere sæ sjøl hvis man samtidig utlevere andre. (mitt sosiale live e IKKE basert på facebook, æ bennytte mæ av tipsan fra nyhetsbrevet til litteraturhuset HVER dag).

paaskeharen sa...

Chatter veldig lite på Gmail. Chatter veldig lite period.
Period=pumpum.

Bra blogga uansett.

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...