Å nesten daue seg i hjel

Fordi jeg har gått hen og sløst bort penger på ny jakke (kanskje den fineste jaken jeg noengang har eid) ble det også nødvendig å sløse bort noen penger på nytt skjørt.
Eller direkte nødvendig var det vel ikke, men jeg gikk nå forbi Fretex da.
Der fant jeg et perfekt svart skjørt, så perfekt at jeg ikke gadd prøve det engang.
Det vil si, det var vel kanskje fordi jeg var så varm, egentlig. Det så iallefal fryktelig passelig ut, og skjørt er greie sånn.
Da jeg kom hjem og skulle ta det på holdt jeg på å ta drepen på meg.
Det viste seg nemlig at det var et bukseskjørt, og det ante ikke jeg. Så jeg stakk begge bena i skjørtet, det jeg trodde var skjørtet, men som egntlig var ett buksebein, og holdt på å gå på hau i bokhyller og feler og wii og sekkepipe, for selv om det er plass til to figenschoubein i ett bukseskjørtbein, er det ikke plass til å ta et panikksteg for å finne balansen når man oppdager at bena på sett og vis er surret sammen.

Naboen trodde nok vi kranglet igjen.

Ikke er det så fryktelig fint på heller, for når man har det på er det veldig tydelig at det er et bukseskjørt. I tillegg er jeg blitt sånn noenlunde lurt, for det var buksedag på fretex i går, alle bukser skulle kostet 25 kroner men dette betalte jeg vitterligen full pris på 49 kroner for.
Dette. Denne.

Vel. Jakka mi er fortsatt fin.

8 kommentarer:

frk. Figenschou sa...

det ble feil, jeg har aldri eid en jak.
jeg har derimot en rein som heter pusi.

paaskeharen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
frk. Figenschou sa...

Vi er ikke kranglere hverken jeg eller mannen, men jeg roper endel ettersom radioen står og motsier all fornuft eller jeg ramler rundt og slår hodet i skarpe hjørner.

paaskeharen sa...

Forfatteren er litt bakfull fordi han var på Black debbath i går. Det virket så teit det forrige innlegget.

frk. Figenschou sa...

men nå har jeg ingen grunn til å rette opp i en eventuell misforståelse om at jeg og mannen kranger!!

Anonym sa...

Flott innlegg, hjemlig idyll er populært. Nå har jeg noe å bytte med på bord 1.

frk. Figenschou sa...

og jeg som var redd for at det med jaken skulle misforstås

ringringring sa...

Bukseskjørt har aldri vært fint og kommer aldri til å bli det. Jeg ville:
1: Gått og fått tilbake dine rettmessige 24kr
2: Sydd sammen beina sånn at det blir skjørt
(her i Oslo er det retur-rett på Fretex, hvis det er det der du bor er det jo en mulighet)

Du fikk meg forresten på ideen om å gi en eventuell fremtidig katt et rein-navn, men jeg aner ikke hva rein-navn kan være, så inntil videre skal eventuell fremtidig katt hete Svarte Faen.

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...