Plonty av zlonty

I morgen drar jeg til pålens hodeby, Hvasahva.
Jeg skal på en workshop som jeg jo har snakket om før.
Arrangørene av workshopen er veldig veldig bestemte på at man må ha med seg zloty når man kommer, for vekslingskontoret på flyplassen i warsawa gir visstnok fryktelig dårlig kurs, og man må ha zlotitskier til drosja.
Har de ikke minibanker på flyplassen? Sannsynligvis ikke. Om man skal tro innkommende korrenspondanse. Så jeg ut i byen (bergensbyen) for å få tak i zloty.

Posten har ikke, men har hørt om at det finnes.
DNB har kanskje, men det er 200 kroner i vekslingsgebyr.

200 kroner? Har du en timelønn på 40.000 kroner??
Og jeg trenger bare et par hundre zloty, for jeg får penger av arrangørene når jeg kommer fram. Jesusus.
På arrangørene virker det forresten som om det ikke finnes minibanker i Warsawa i det hle tatt. Men tilogmed Murmansk renner over av minibanker, jeg kan ikke tro at det ikke lar seg løse.
Ikke fanes om jeg forsyner dnb med illusjoner om at 200 kroner er et helt adekvat veklslingsgebyr.

Jeg tar med dållars.

5 kommentarer:

paaskeharen sa...

Dnb må finansiere bonussene til lederne sine. Husk finansenkrisen!

A sa...

Dollar er vel såpass internasjonalt at du bør klare å komme deg unna med det? Venter i spenning på å få vite hvorvidt det faktisk finnes minusbanker på flyplassen!

Rållserau sa...

God tur!

Anonym sa...

Korleis går det med deg?
Er du frisk?
Er det Internett i polen?
menmen
Bra at du skal på workshoping - sidan det er så dårleg kurs.

solveig sa...

oppdatering, oppdatering!

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...