Jeg og Jørgen

Siden det skulle komme brannvarslingsautomatautomatasjonsteknikere for å sjekke røykdykkingsutstyret i leiligheten klokken syv i går morgest, måtte jeg altså bryte rutinen og stå opp halv syv istedetfor halv ni.
Og herre jedorias for en effektiv dag!

Så jeg gjentar sukess i dag,og det er ganske effektivt ja. For det første er jeg igang og jobber klokken syv, istedetfor rundt ti halv elleve.
Jeg vet ikke hvorfor det tar så mye lengre tid å få gang i jernet når man står opp to timer senere, men kanskje fordi jeg allerede føler meg litt lat og udugelig.Halv syv er alt mørkt og trist uansett, så det er bare å få i seg frokosten og sette i gang, ikke noe vits å dvele ved det å være trøtt og sur. Mens halv ni, ni og halv ti er jeg jo i godt humør og ikke så motivert.


Så derfor er det litt skuffende at jeg ikke klarer å lagre noe i jpeg. Av en eller annen grunn. Bare tiff og psd. Hvis jeg later som jeg har gitt opp og snur meg bort men så kjemperaskt tilbake og lagrer, dukker det opp et par alternativer til. Men ikke jpeg.
Jeg skjønner ikke hvorfor.
Så jeg skrur macen litt av og på, og spiller litt fele innimellom.
Det er lenge siden jeg har oppdatert fela på kammertonen, men den klinger ganske fint nå.
På giss.
Men det er liksom nå den er finest! Den skjærer mer på a.
Jeg vet ikke om det er fela, eller jeg som har utviklet meg til en slags omvendt Jørgen Tjønnstaul.

3 kommentarer:

solveig sa...

Er det ikke bare å lagre filnavnet med ".jpeg" på slutten? Jeg måtte google jørgen tjønnstaul, du får spille for meg en gang.

frk. Figenschou sa...

overstyre? visst! men hvorfor er jpg borte!!! og hvorfor får jeg plutselig beskjed om at jeg har forandret fargeprofilen og hvorfor er plutselig systemvalgene for docken omgjort bare fordi jeg har vært på kjøkkenet en tur!!!

Jeg kan ikke spille som Jørgen Tjønnstaul, han hadde nemlig stilt fela opp, mens mi er stilt ned.

Han var felespillerenes svar på gamle damer som synger i kirken.
(bare rent, selvsagt)

Anonym sa...

Bruker du photoshop kan du jo prøve å åpne bildet på nytt, og deretter velge save as, for i savemenyen har jeg aldri klart å lagre som jepeg hvis jeg har gjort noe med bildet, jeg tror heller ikke det er meningen.

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...