Gal sau

Borti gata her er det et hjem for psykisk utviklingshemmede, og ganske fysisk også.
Nå ble jeg litt i tvil, benevnelsene slutter jo å være korrekte ganske fort.
Sånne som blir trillet i kompliserte rullestoler, da.
De trilles ofte forbi her.
Derfor kom jeg til å tenke på da jeg var liten og bodde på Hesseng, for der også var det en sånn type boliger i nærheten.
Det var sommer, og Solveig satt og lekte på lilleverandaen. Plutselig kommer hun løpende inn, ikke så raskt målt i km/h, men meningen var nok å komme seg inn så raskt så mulig. Livredd. "Pappa pappa! Det kommer en gal sau!"
Pappa måtte ut og sjekke terrenget. Ingen gale sauer, ikke så mange som driver med villsauhold på Hesseng, men det kom ganske riktig en hvpu-mann trillende bortover gangstien, mens han ropte ØØØØØØØ. ØØØØØØØ.
Det syntes Solveig var helt greit, så lenge det ikke var noen gale sauer i nærheten.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...