Litt mer om blånster, og en presisering.

Mannen er altså ikke blitt Doktor2000 enda. For det første er det en prøveordning som kan ende opp uten tittel, og for det andre er denne utstillingen eksamenen, lizzm. SÅ blir det evt disputas og tittel.
Og når begynte denne bloggen å handle om han hvis navnieimnevnes? Det er MIN blogg.
Derfor skal den i dag handle om blomster.
For vi har altså huset fullt av blomster etter fredagens utstillingsåpning.
Det er veldig stas.
Det vil si, jeg har et litt ambivalent forhold til blomster.
Da jeg var liten, og plukket blomster til pappa, pleide han å si Jaja, de var jo fine, men finest var de der de sto.
Og det var ikke hageblomster jeg hadde plukket, det var vanlige plen- og skogsblomster.
Etter det har jeg ikke likt å plukke blomster, stakkars blomster som må stå inne i norgesglass og dø istedetfor å stå ute i den friske luften.
Av en eller annen grunn gjelds ikke denne reservasjonen for blomster fra forretning. De har jo vært dødsdømt hele livet, så, da er det vel ikke så ille.
Som er helt motsatt i forhold til hva jeg tenker om dyr, bedre å spise rein enn kylling, som bare er alt opp på 2 trasige kvadratcentimeter som en annen Hans, og ikke har noe livskvalitet å snakke om.
Da ble det plutselig litt synd i peonene i vasene her inne.

Jeg tror trikset her er å forsøke å senke empatiscoren og innlevelsesevnen, og forsøke å bare ha blomster i hus, enkelt og ukomplisert, for hvis ikke kommer dette til å ta helt knekken på meg.

4 kommentarer:

paaskeharen sa...

Jeg synes ikke det er mer etisk å spise rein enn kylling. Kyllingen har hatt det varmt og godt under foreksempel en lampe. Mens reinen kanskje har stått og fryst eller sulta seg halvt ihjel oppå vidda.
Kanskje alt kjøtt burde ha kommet med en liten dvd med dokumentasjon på vedkommende dyrs livskvalitet.

frk. Figenschou sa...

Tror nok heller jeg ville ha vært rein en kylling, likevel.

Men heller rødkløver enn peon.

solveig sa...

"lizzm"?! Ungdomspoeng!

Tjukkrålls sa...

Påskeharen har så mye empati med blomstene at han til og med vanner naboens plastikkblomster i gangen.

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...