enten eller (samme spor som før)

jeg kunne skrevet et innlegg om å gå tur på kirkegårder og hvilket forhold man har til navn og personer som døde i 1941, eller at det alltid lukter svett babyhode i gangen, eller at jeg skal få besøk av Rållsis, istedet følger

Gøteborg / Stockholm: for og imot

Stockholm
for:
den eneste skikkelig bra læreren jeg hadde, gjestelærer selvsagt, på Khib, sier jeg skal velge Stockholm. Han lager bra arbeider og jeg har all mulig tiltro til hans vurderinger

et par andre folk som vet sånn ca hva jeg holder på med sier jeg skal velge Stockholm

det er mindre klasser der

mot:
jeg har ikke kommet inn enda, og om jeg bare driter i Stockholm kan vi hive oss rundt, finne en plass i Gøteborg, og sende flyttelasset dit istedetfor å gjøre samme operasjon fra Kirkenes, med flybilletter og fri og holoi

en fyr jeg har fått tak i som går BAchelor tredje året der sier ingen av de fra hans klasse har søkt master på Konstfack.
Jeg sier
HMMMMMMMM

jeg er redd for at jeg må drive masse med innredningsarkitektur, som byr meg imot. Skikkelig imot

Gøteborg
for:
det virker litt koseligere

og det er visst en gå- og sykkelby, så man kommer seg rundt og orienterer seg greit

det er sikkert billigere å bo der

studiet har visstnok større rom for individualitet

om jeg bare bestemmer meg nå, kan vi hive oss rundt osv -argumentet

klassen består av alle mulige slags designere, både produkt, grafisk, møbel og rom.

mot:
klassen består av alle mulige slags designere, både produkt, grafisk, møbel og rom.

det er litt større klasser

konstfack ser muligens bedre ut på cv-en

jeg har ikke fått tak i noen jeg kan spørre ut i detalj om studiet

2 kommentarer:

Bergljot sa...

Uff, vrient det der! Selv om det selvsagt egentlig er et luksusproblem. Kanskje du skal slå mynt og krone? Kurukebingo? Eller gå i Gøteborg først, og så eventuelt ta en master til i Stockholm, hvis du ikke synes Gøteborg svarer til forventningene;-)Pass godt på Rollsis i helga. Husk at hun ikke eier stedsans og fort kan gå seg vill i storbyen!!!

frk. Figenschou sa...

jeg har geleidet henne før, men da entde vi nede i et skar og surra rundt i buskas i halvtimesvis, og det var min feil.

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...