vi eldes

Vi feire snart år. I fjor blei vi 69, så da blir vi 71 i år. Når man har bursdag oppi enaan sånn som vi, så blir det litt som me jula, at det ligg masse hæmmelige pakka overalt å man må prøve å holde sæ å ikke fortæll nåkka om ka som e inni papiret til den andre, eller, æ må prøv å ikke si til The Stig ka han skal få. Det e et mareritt.
Ett år hadde æ kjøpt han iPod, eller ipp ådd som det hete hær i huset, som overraskelsespresang midt mellom jul å jebbursdag. Æ hadde klart å lur han ut av huset å dreiv å styra å bestilte å orga me inskripsjona å alt, mens han va ute å gikk tur.
Idet han kommer inn døra brøle æ Æ VET NÅKKA SOM DU IKKE VET!!! (og blir akutt ulykkelig inni mæ)
Æ e håpløs. Æ skulle ønske det plutselig bare blei jebbursdag, så man slapp å driv å hold sæ.

nei fanes se dær skriv æ på dialækt ijænn!

jeg jeg jeg, hvorfor hvordan, nå, nå, hopper løper hopper løper hopper løper, meg deg seg. Grusende, snusende.

Jeg skal prøve å holde meg til dette bokmålet. Jesus.
Jeg har jo også bursdag, og har utstyrt husholdningen med ønskeliste, som ligger og slenger mest mulig både her og der.
Den er sånn: (avskrift)
1. den boka av han russern me de artie bildan
2 . arbeidskilt fra blåklæder
3. det dær fine kvite smykke vi gikk forbi
4. sånn frøktelig god å litt dyr ost fra lerøy
5. sånn frøkteli god å litt dyr skinka fra lerøy
6. norsk etymologisk ordbok
7. ekstern harddisk (KJEDELIG!)
8. sånn frøktelig fin kjole som dæm har på twisted hvis den passe har ikke prøvd

The Stig har ikke viet den så mye oppmerksomhet som jeg hadde ønsket å oppnå med all slengingen, han spurte meg i dag hva jeg ønsket meg. Det ble ikke arbeidskilt, sa han. Jeg sa at jeg ble sur hvis jeg fikk ekstern hardisk. Eller jeg sa, du vil vel helst bare gi mæ ekstern harddisk som æ kjøpe sjøl siden æ likkavæl skal innom clas idag? hvorpå han flirte litt brydd.
Og det må han jo bare, for da han var ute og fartet i norgesland&rike, kom det er bok i posten merket FUEL DESIGN med stort stempel og det er de som gir ut den boka av han russern med de artie bildan.
Heh heh.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...