Vi feire snart år. I fjor blei vi 69, så da blir vi 71 i år. Når man har bursdag oppi enaan sånn som vi, så blir det litt som me jula, at det ligg masse hæmmelige pakka overalt å man må prøve å holde sæ å ikke fortæll nåkka om ka som e inni papiret til den andre, eller, æ må prøv å ikke si til The Stig ka han skal få. Det e et mareritt.
Ett år hadde æ kjøpt han iPod, eller ipp ådd som det hete hær i huset, som overraskelsespresang midt mellom jul å jebbursdag. Æ hadde klart å lur han ut av huset å dreiv å styra å bestilte å orga me inskripsjona å alt, mens han va ute å gikk tur.
Idet han kommer inn døra brøle æ Æ VET NÅKKA SOM DU IKKE VET!!! (og blir akutt ulykkelig inni mæ)
Æ e håpløs. Æ skulle ønske det plutselig bare blei jebbursdag, så man slapp å driv å hold sæ.
nei fanes se dær skriv æ på dialækt ijænn!
jeg jeg jeg, hvorfor hvordan, nå, nå, hopper løper hopper løper hopper løper, meg deg seg. Grusende, snusende.
Jeg skal prøve å holde meg til dette bokmålet. Jesus.
Jeg har jo også bursdag, og har utstyrt husholdningen med ønskeliste, som ligger og slenger mest mulig både her og der.
Den er sånn: (avskrift)
1. den boka av han russern me de artie bildan
2 . arbeidskilt fra blåklæder
3. det dær fine kvite smykke vi gikk forbi
4. sånn frøktelig god å litt dyr ost fra lerøy
5. sånn frøkteli god å litt dyr skinka fra lerøy
6. norsk etymologisk ordbok
7. ekstern harddisk (KJEDELIG!)
8. sånn frøktelig fin kjole som dæm har på twisted hvis den passe har ikke prøvd
The Stig har ikke viet den så mye oppmerksomhet som jeg hadde ønsket å oppnå med all slengingen, han spurte meg i dag hva jeg ønsket meg. Det ble ikke arbeidskilt, sa han. Jeg sa at jeg ble sur hvis jeg fikk ekstern hardisk. Eller jeg sa, du vil vel helst bare gi mæ ekstern harddisk som æ kjøpe sjøl siden æ likkavæl skal innom clas idag? hvorpå han flirte litt brydd.
Og det må han jo bare, for da han var ute og fartet i norgesland&rike, kom det er bok i posten merket FUEL DESIGN med stort stempel og det er de som gir ut den boka av han russern med de artie bildan.
Heh heh.
Bor i gokk, driver med kunst. Ikke så interessert i interiør.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
In my heeeeaaad, in my hea-aaaad.
Jeg har jo tidligere uttalt at jeg ikke liker å skrive så mye om helse ut på internettet, men knærne er liksom unntatt da siden alle som har...
-
I det siste har jeg tenkt mye på Josefin. Priblemet er bare ta jeg ikke helt vet hvem Josefin er. Jeg husker hvordan hun så ut, at hun var g...
-
Jeg maler fra jeg står opp til jeg går og legger meg. Hvitt på en hvit vegg. Dermed er det ikke så mye å blogge om. I morgen: IKEA.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar