en sånn oppsummering som en blogger skal gjøre nå for tiden

Jeg skal nå glede dere med å oppsummere absolutt hele 2010. Til tross for at jeg ikke engang helt husker hva jeg gjorde for en måned siden.

Januar:
Ja. Da bodde jeg jo i Bergen. Jobbet på det kalde kalde verkstedet mitt. Sloss med Luther.

Februar:
Det måtte vel være mye det samme?
Jeg jobber og prøver å forsvare for meg selv at man kan holde på hele dagen med noe man liker.
Ender på at det, under tvil, må være litt greit. Iallefall når man fryser så mye som jeg gjør.

Mars:
Eh...ja. Akkurat det samme?
Jeg tror jeg kjøper varmedress.
Og sender et par skolesøknader sikkert.

April:
Nå skulle jeg til å skrive at det var akkurat det samme. Og det var det vel. Men gjorde jeg virkelig ingenting begivenhetsrikt på fire måneder? Ikke rart denne bloggen har tapt seg.
Nuvel. Iallefall hadde både jeg og mannen jebbursdag med få dagers mellomrom og ble eldre.

Mai:
Fikk vite at jeg kom inn på skole! Voi og voi. Avlyser ferii til Gdansk for å dra til Gøteborg for å finne leilighet.
Finner leilighet, og bestemmer meg for å flytte til Stockholm å begynne på Konstfack istedet.
Fryktelig sjaber på både togtur og flytur hjem.

Juni:
Flytter fra Bergen og nordover med hele flyttelasset som jo egentlig skulle til Gøteborg men hva skal det der å gjøre når vi skal til Stockholm. Sjaber og maroder og holder senga i tre uker.
Viser seg å være noe sånn forlungelsesbetenning. Skulle kjøpt varmedress et par måneder tidligere. Og gått til doktor tidligere også kanskje for jeg gikk glipp av Solvors fraflyttingsfest.

Juli:
Til Stokkeholmen for å finne leilighet. Fortviler og desparer. Finner leilighet i det jeg gir opp og bestemmer meg for å reise hjem og komme tilbake i august.
Drar på landskappleik. Og så på Markomeannu. Det er fantastisk sjøl om jeg blir syk.
Drar til Frosta for å feire fru mannens mors 60årsdag. Blir syk engang til.

August:
ut på dezignturne/ indigenuety tour med kompiskollega. Opplevels.
Den hemmelighetsfulle fotografen kjører meg og flyttelasset til Stokkeholmen
Blir syk for åttende gang i år og begynner å lure på om ikke mamma har rett i at jeg er i overkant ofte forkjølet.

September:
Begynner på ny skole. Voi herran så skummeltslitsomt.
Får nesespray av dokter ShverkerHubinette og slutter med det der overdrevne forkjølelsesstyret.

Oktober:
Fortsatt mye nytt. Strever med Det Svenske Byråkrati.

November:
Øh---det var forrige måned det? Ja, det var vel mye det samme?

Desember:
Ja det er nå. En tur til Helsinki. En tur hjem.



Så, dett var dett. Ikke så fryktlig spennende. Eller jo! Men ikke så spennende fortalt. Sett på noe skummel klassisk musikk på, veldig veldig lavt, i bagrunnen og les en gang til.

3 kommentarer:

SURRESILJE sa...

Du har jo flytta sånn ca 2 ganger, og det i seg selv er en stor skål verdig! Skål og godt nyttår!

frk. Figenschou sa...

samme!

-og det har du i grunnen rett i.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Glimrende oppsumert, det er jo sånn livet er, mye av det samme hele tida. GODT NYTTÅR!

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...