Nå også som svensk forbruker

Jeg kjøpte meg jo ny mobil her. (den som kom uten lader, minnekort, instruksjon og med bilde av en fremmed mann som skjermsparer, hvilket førte til at jeg måtte dra tilbake til butikken med den allerede etter to timer og morske meg og få ny NY telefon.) Den varte et par uker, så ville den ikke mer, og jeg dro tilbake til butikken. Der vile den heller ingenting, og de spurte om jeg ville levere den på sørvis. Ja, det ville jeg, og ja, det tar to til fire uker sa de, og de skulle sende meg en sms når den var ferdig. Og hvordan skal jeg klare å lese den sms'en, lurte jeg, og pekte på telefonen som lå på disken.
Nei, det....det, nei. Hm. Send meg en mail, sa jeg da, men det gikk ikke, det måtte være sms.

Så da ble det sånn at jeg må kontakte dem, sånn en gang i uken, og høre om den er ferdig. Og hver gang må jeg forklare til den som tar telefonen at nei, jeg kan ikke sitte her og vente på sms'en, for dere har telefonen min. Og er den ferdig?
I dag er det gått ca fire uker siden jeg leverte den inn. Og jeg ringte. Igjen.
Og fikk beskjed om at den ble sendt på reperasjon i forrige uke. Hvilket betyr at den har ligget der på butikken i tre uker, faktisk hver gang jeg har ringt og hørt om den har vært ferdig.
Det var jo litt spesielt, sa jeg til hun som tok telefonen i dag. Ja men det hadde jo vært så mye med julen og alt.
Julen og alt, du. Det var vel ikke julen og alt da jeg leverte den inni begynnelsen av november!
AAaarrrgh!
All min kunnskap om den norske forbrukerkjøpsloven til ingen nytte!

3 kommentarer:

Uora sa...

Usch vad jobbigt!
Prova här:
http://www.konsumentverket.se/sv/Klaga/Klagoguiden/Klagoguiden/

frk. Figenschou sa...

Åh! Voi og voi!
Tusen millioner takk, nå blei jeg glad!

Uora sa...

Det var så lite så! :-)

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...