ha HA! ha. som i latter

Vi har en plass å bo. Ingen kontrakter underskrevet enda, så det er klart at alt som kan gå galt kan jo enda gå galt, men, av en eller annen grunn tror jeg det skal gå bra.


Det er en leilighet som er veldig liten til å være så stor, i to etasjer, åpent mellom etasjene med soverommet oppe, og av en eller annen grunn har den to bad. Det er jo bra om man skulle få sprutskjetta. Eller hva det heter på søring. Omgangssyken.
Čierga.

Så nå er jeg ikke sur lengre. Eller, kanskje jeg skal være sur litt lengre for sikkerhets skyld.
Men samtidig gleder jeg meg til sommeren for den har balkong. Veranda altså. (Kanskje eiendomsmegleren kan komme inn med en oppklaring). Iallefall sånn platting oppi lufta som vender mot sola om sommern. 
Nå har vi blitt byfiser!
Eller, ikke enda, men
nå skal vi bli byfiser!

13 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hurra, se ting "ordnar sig"!

Fjongt med balkong, synd det ikke vil gå noe syttendemaitog forbi som du kan vinke majestetisk til.

Tenkerbell sa...

Hurra! Jeg har fulgt husfrustrasjonen med bekymring og det gleder meg at jeg nå kan hengi meg og pillehodet til andre ting ;)

Balkong er når den henger på veggen uten støtteben ned til bakken.
Terrasse er når den har støtteben ned til bakken, men ikke er høyere over bakken enn 1 meter.
Veranda er når den har støtteben som er høyere enn 1 meter. Men det kan også være veranda når den er oppå en garasje, selv om man skulle trodd at det var en terrasse da. Jeg vet, helt idiotisk, men jeg har ikke laget reglene. Ergo er ikke slottsbalkongen en balkong, med derimot en veranda, men det var kanskje ikke pent nok for Se og Hør...

frk. Figenschou sa...

men da sier vi veranda da, siden slottet har balkong, så blir det liksom likevekt.

Hva er en altan da?

Unknown sa...

Gratulerer!
Kan kanskje ta meg ein tur til byn igjen eg da, og bo på balkongen din denne gangen? :)

frk. Figenschou sa...

ja, eller på det badet med badkar!

Tenkerbell sa...

Æ trur altan e det samme som veranda, men siden det i følge lærern min e et tåpelig nordnorskt uttrykk (sikkert i samme kategori som pessfeil, kontepella å sprutsjetta) vesste ikke han å det e derfor gjetting fra mi sia...

Tenkerbell sa...

Æ sir forresten ikke altan mer for søringan skjønne ikke ka æ mene. Æ e åsså slutta med katti og korsn. (Dæm e ikke spesielt språkglad her nede...)

frk. Figenschou sa...

æ bare prate, svenskan skjønne ingenting uansett.

lise sa...

Grattis, det er godt å kunne sove godt om natten igjen, tenker jeg. Vi sier forresten altan.

frk. Figenschou sa...

ok, men da tror jeg vi holder oss til altan.

takk!

kajsa sa...

Slottsbalkongen er faktisk ikke en balkong, men en altan. Dette fordi det utendørs gulvet med rekkverk er taket på en buegang.

iflg Wikipedia

kajsa sa...

og altså ikke nåkka eksplisitt nordnorsk uttrykk

frk. Figenschou sa...

ok, æ sjekka ikke fundamente så nøye, men det e i fjerde etasje, så æ føle uansett at platting blir feil.

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...