bilingvist

I dag har vi vært og skrevet kontrakt med vår nye utleier. En ualminnelig trivelig mann. Det eneste som kan gå galt nå er at huseieren ikke godkjenner framleiekontrakten, men alle involverte tror det skal gå bra. Tror, ikke vet, så champagnen står uåpnet i kjøleskapet enda.

Jeg er fryktelig trøtt. Jeg vil flytte nuh.

Det som er bra med vår nye utleier, bordbanking, er at han bor i Norge, så vi forstår hverandre. Det er ikke selvsagt. Jeg så en stilling-ledig-annonse i avisa i går, der man søkte etter folk som skulle jobbe med telefonsupport. Det var et pluss at man forsto norsk. Jeg tror aldri jeg har sett en annonse i en norsk avis der man søker etter folk som har den meriterende evnen at de faktisk forstår svensk.
Jeg er dermed tospråklig! ....bortsett fra at ingen her i mitt andre land forstår meg, så den gikk kanskje ut den da.

Ingen kommentarer:

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...