Hvalsalat!

Jeg kjenner en fyr, men jeg tenkte jeg skulle anonymisere det hele litt og ikke bruke hans virkelige navn. La oss kalle ham "pappa".
"Pappa" er ny på facebook. Skulle jeg veddet på hvem den siste på kloden som opprettet en facebook-konto var, ville jeg gjettet på ham. Jeg holdt ærlig talt på å falle av stolen da jeg fikk en venneforespørsel. Men han er der. Han liker best å se på bilder, så jeg legger ut noen nå og da, fra turer vi har vært på og sånn. Da trykker han "liker". Og så kommenterer han, det er noe nytt han har begynt med. Han har 12 venner. Han vil ikke ha fler.
Han har ikke helt grep om fenomenet men jeg tror han synes det er litt artig.
I dag har jeg ledd i sikkert en halvtime av noe han har foretatt seg på facebook. På et bilde, gud vet hvor han har kommet over det, men han ringer kanskje og forteller meg det, uansett, på et bilde av hvalslakting på Færøyene, som er etterfulgt av 468 kommentarer om hvor grusomt det er å drepe delfiner, har pappa, unnskyld, "pappa", slengt på en kommentar.
"Her blir det hvalgryte"

Jeg tror ikke han innser at alle de 487 andre som har kommentert, og alle deres titusenvis av venner kan se hans kommentar, men de skjønner vel i all hovedsak ikke norsk så vi får håpe han ikke blir drapstruet.
Jeg tror også, skjønt jeg ikke alltid helt skjønner hva han har forsøkt å foreta seg, at han har forøkt å republisere et bilde av meg som ligger på magen ved et bål og prøver å blåse liv under en hvalgryte. Det kan heldigvis ikke de 487 se, så jeg får neppe noen drapstrusler, men jeg synes det var en fin kobling.

5 kommentarer:

Unknown sa...

He he! Den er fin! godt at ikkje alle skriver om hjerter og roser på ein sånn dag som denne :)
Fint at du holder "pappa" anonym.

frk. Figenschou sa...

ja, han hadde nok ikke likt å bli omblogget.

lise sa...

Hehe. Veldig morsom kommentar, men det er det der med å kjenne sitt publikum. Her i bloggen din er han trygg, uansett hvem han tilfeldigvis skulle være pappaen til..

frk. Figenschou sa...

her er han jo helt anonym.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, fornøyelig!

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...