?

Kan jeg bare spørre om noe? Har vi en avtale om at jeg skal blogge hver dag?
Jeg kan nemlig ikke huske at vi har avtalt noe sånt, men jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke blogger, og jeg vet ikke helt hva det kommer av.

Jeg har ikke så mye å komme med, men jeg kan jo alltids servere de siste dagenes himling med øynene over retteprogrammet til Open Office:
Jeg vil skrive om

Jokkmokks marked. Open Office går utifra at jeg mener 
sjokkmetode, sjokksikker, sjokkskadd marked
Jeg vil skrive om
nittigradersvinklnene. Det blir rettet til søskengraderingselementene.
Legg merke til at jeg faktisk har stavet ordet feil, så rød strek ER jo rett. Men det var ikke søskengraderingselementene jeg mente.
Jeg retter ordet til nittigradersvinklene og får rødstrek med forslag nittigradvervinklene/inntekstgraderingene/parkometersvindlene.
Og "masteroppgaven" får rød strek og forslagene:
Rasteroppgaven,
Kasteroppgaven,
Master oppgaven,
Master-oppgaven,
Semesteroppgaven,
Semesteroppgaven,
Forvalteroppgaven,
Regionsenteroppgaven.
Det er åpenbart ikke meningen man skal kunne stave på masternivå.

og hundreogfemti foreslås oversatt med hundreolfemti.
Bananbåt blir bananubåt. Og min personlige favoritt: jeg vil skrive om Sápmi, og Open Office retter det til "spermie".
 
Og hvis noen lurer på hvorfor jeg har så innkonsekvent layout, er det fordi jeg har limt inn fra facebookoppføringer. Og da blir det tull med linjeskift. Og jeg vet ikke hvordan man fikser det og gidder ikke styre mer med det.
Såeh, ja, værsågod, det var dagens blogging.

 


2 kommentarer:

Polly S Jones sa...

Vi kan jo ha en avtale om at du ikke trenger ha dårlig samvittighet for å ikke skrive hver dag, så trenger ikke vi ha dårlig samvittighet for å ikke lese hver dag?

frk. Figenschou sa...

ja, det høres bra ut. pjuh, som solemia ville skrevet det.

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...