som lovet: interiørblogg, (unnskyld unnskyld unnskyld) men ikke moteblogg

Bluttutten virker ikke, så det blir ikke bilde av luhkka, enda, og det er jo bra for man må jo spre det litt, men her kommer såffabord:
Som jeg har laget. På ca to timer. Grunnen til at det gikk så fort er at jeg ikke lager delene selv, jeg samler sammen det som er til overs på verkstedet og så kobler jeg det ihop. Det er for eksempel derfor det er hull i bordplaten. Det er en gratisplate noen har satt ifra seg. Og det er jo fint med hull, for da kan man se gulvet! Og furustavene inne i bordplata, de er kjempefine. Jeg har limt noen pinner tvers over, eller under da for å være korrekt, for at man også kan legge fra seg ting der det er hull, og jammen gikk det ikke fint å henge fra seg aviser der uten at det var noe jeg hadde planlagt.
Beina er fra et hylleprosjekt noen gjorde. Dette er det som ikke ble med i hylla, for å si det sånn.
Det eneste jeg har gjort er å sage til klossene som fester bordbena til bordplaten.

Det beste er at når vi flytter, så kaster vi bordet. Ikke noe tillegg til det allerede altfor store flyttelasset.

Jeg kan ikke helt forklare fyrstikkesken på bordet, ikke røyker vi og ikke har vi gassovn, og jeg blir så søvnig av talgelys. Man får kanskje tenke på den som en lime.

7 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hallo, dette er design og ikke minst gjenbruk på høyt nivå. Du hadde ikke trengt å fortelle at hullet var tilfeldig, det kunne vært en genial gjennomtenkt ide. Tipper foreldra dine blir stolte og synes utdannelsen din var verdt det.

frk. Figenschou sa...

men, jeg jobber med tilfeldighetene. Det er det jeg gjør. Tilfeldigheter er bra, folk kan gjøre ting selv, og det er likevel design på høyt nivå.

solveig sa...

næææij, ikke kast det! drittfint. på jobben har vi stativa til avisan utifra samme konsept, men da bare som avisstativ.

Unknown sa...

Du kommer til å savne det bordet når du har kasta det! :)

frk. Figenschou sa...

men æ kan lage nytt!

Frithjof Frithjof Frithjofsen sa...

åååååå!

frk. Figenschou sa...

haha!

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...