Noe jeg kom på som jeg skal passe på å være takknemlig for.

I dag har klassen min snakka masse om vekt. Om man er tynn eller tjukk og hvor mye eller lite man har veid.
Nå høres det ut som om jeg studerer ernæring men jeg går fortsatt på Konstfack, dette var en utartet kaffekoppsamtale.
Jeg har jo veid voldsomt mye mindre enn jeg gjør nå, også i voksen alder. Jeg har ikke tenkt så mye over det.
Men jeg må si, det verste med å være så tynn var at folk skulle løfte på meg hele tia, og nå kjenner jeg hvor deilig det er at det har blitt en slutt på det der.
For en som i utgangspunktet er skeptisk til klemming var det litt slitsomt at det kom rekende fremmedfolk i eninga som skulle løfte og bære og styre, som om man var en annen stokk.
Ja til tyngde, sier jeg.

2 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Høres slitsomt ut, ja. Kan denne løftinga være geografisk betinga? Synes liksom ikke den slags underholdning er så utbredt i mitt distrikt. Kan man ha en hypotese om sammenheng mellom utbredelsen av pike-løfting og tilgang til andre organiserte fritidssysler?

frk. Figenschou sa...

ja, hvor bodde jeg da? rauland? skjedde ikke så mye der nei.

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...