konklusjon: ikke flyttsame

Elisabeth lurte på om jeg var flyttsame. Jeg har tenkt litt på det. Jeg flytta vel hjemmenifra for kanskje tretten år siden.

1. Rom på internat, folkehøyskole
pluss: FLØTTA HJEMMEFRA! JUHU!
minus: ble litt trangt med tuba på rommet

2. Hybel, Hamar
pluss: en hel kjellerstue for meg selv
minus: sammen med ca fem hunder (ikke mine)

3. Loft, Kirkenes
pluss: veldig mitt sted. Hulen min.
minus: om kvelden kom det lyder av brann og teefoner som ringte og ringte, uten noen beviselig grunn. Ja, og så var det humlebol i veggen.

4. Leilighet, Berlin
pluss: åh, den var fin
minus: det var mye fjær der. Enda finner vi fjær derfra. (ingen mærtakommentarer, takk)

5. Hybelleilighet, Rauland
pluss: nært skolen, nært Låven
minus: litt liten og veldig lydt.

6. Studenthybel, Bergen
pluss: Sentral! Men ikke for sentral
minus: ikke så gøy å bo på gang, men endel fine folk på gangen!

7. Leilighet, Rauland
pluss: en hel etasje for meg selv!
minus: sinnykt lytt. jeg måtte liste meg rundt ellers kom husverten opp. Slitsomt.

8. Låve, Rauland
pluss: en hel, fantastisk, fin låve. Fester og plass til å øve. Lukta godt.
minus: nei, var det det da? Jo ganske lydt. Særlig da Polly fikk kolera og hosta tre måneder i strekk.

8b. Studenthjem, Slovakia
pluss: nja, litt usikker på om det er helt rettferdig å prøve å putte denne inni skjema...

9. Leilighet, Kirkenes
pluss: lå i Kirkenes!
minus: trangt og dårlig planløsning. Bodde vegg-i-vegg med "verdens greieste gutt!" iflg utleier. Han sølte forholdsvis mye ketsjup på klærne våre, og spilte forholdsvis mye høt musikk natterstid, til å være så grei.

10. Rom i kollektiv, Bergen.
pluss: sentralt....
minus: husverten trodde ikke på brannsikkerhet, han mente vi var prostituerte, dyr i skapene, prostituert negledesigner i etasjen over, med helgenarkoman sønn, bergen kebab i etasjen under med åpent til firenullnull, mugg på badet og på kjøkkenet, råtnet hull i gulvet. Rottene kom heldigvis ikke før en måned etter at jeg flytta ut.

11. Rom på studenthjem, Helsinki
pluss: eh.....ganske trivelig og landlig nærområde, om sommeren iallefall.
minus: veldig usentralt. Og ganske skittent. Og veldig plystrende finlender som bodde der. Og veldig tonedøv plystrende finlender.

12. tilbake til rom i kollektiv

13. Leilighet, Bergen
pluss: Den var ikke rom i kollektiv, juhujuhujuhujuhu!!
minus: På gateplan. Mørkt og litt kaldt og litt trangt, men opptur, altså.

14. leilighet, Stockholm.
pluss: god anløsning og fantastisk utsikt
minus: kastet ut.

15. Leilighet, Stockholm
pluss: Søder
minus: det er jo ikke der vi er nå.

Så skal vi se, femten flytter, pluss lamegse, inni dette er det minst 6 mellomflytter hjem til Kirkenes, det vil også si seks flytter bort derfra, så 15 bosteder og ca 30 flytter på tretten år, det kvalifiserer nok ikke til ekte flyttsame, de flytter jo hver gang temperaturen faller eller reinen får et panikkanfall.

Når det er sagt så begynner det å bli nok nå.

8 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Imponerende liste. Synes man godt kan omdefinere begrepet flyttsame for jeg synes du absolutt kvalifiserer til betegnelsen.

Elisabeth, innerst i veien sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Elisabeth, innerst i veien sa...

Imponerende liste. Synes man godt kan omdefinere begrepet flyttsame for jeg synes du absolutt kvalifiserer til betegnelsen.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Har du undersøkt om man kan ta doktorgrad i flytting? Selv har jeg en master i selvsamme tema, uten at det har gitt uttelling på lønnslipp. Men erfaringene som klabber seg på som kram snø må da kunne anses som et kort (kart) i ermet?

frk. Figenschou sa...

med denne flytten er jeg nok iallefall adjunkt med opprykk.

Polly S Jones sa...

Et pluss til med Rauland: du ble flink til å lage ingefærte.
Minuser: Stakkars-Syte-Sarah (men ho ble nesten til et pluss pga historiene..)og plutselige forslag fra besøkende Teite-Tom-Tulling om slåssing med kniv

frk. Figenschou sa...

stakkars-syte-sarah var iallefall veldig slitsom når det sto på...jeg vet ikke om det var verdt historiene. men vi overlevde! We lived to tell the tale!

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...