Det jobbes! Liksom!

I går begynte jeg nesten å tute da jeg trodde at Hodet hadde reist på ferie uten oss, i år igjen. Men det viste seg at jeg bare hadde glemt det igjen hjemme. Pjuh!
I dag er alle med på jobb og selv om jeg både har sjekka facebook i løpet av dgen, og sitter og blogger i selvsamme øyeblikk som jeg skriver dette, så er det absolutt mer effektivt enn hva jeg var både mandag og tirsdag. Litt får man da gjort!
Det vil si både skrevet søknader og sett strengt på en skulptur som ikke ble så bra. Og ringt litt hit og dit for å få samlet sammen det som trengs til diverse søknader.

En av de tingene som står på min to-do list er "tilter". (Jeg har stava feil da vettu)
Titler på det jeg gjør er absolutt noe av det jeg er dårligst på. Og jeg liker ikke når ting heter "uten tittel" selv om det jo er noe jeg har gjort meg skyldig i selv mer enn null ganger. Jeg liker når titlene gir verket en ny dimensjon. Iver Jåks var veldig bra på det. "Stille vender tanken" for eksempel. Voi.
Selv gir jeg mine verk titler som "hengende skulptur", "hengende stabel", "ting som henger på veggen" (har jobba mye med ting som henger i det siste) og "stående struktur", "struktur som er surra med tau", og lignende, og det hele blir skrikende prosaisk og veldig lite poetisk. Dessuten har jeg så mange "stående struktur"er at når jeg skal kommunisere med meg selv om disse verkene ender jeg opp med små piktogrammer sånn at jeg skal forstå hve jeg tenker på.
Neste sommer skal jeg stille ut på Liljevalchs i Stockholm og det er såpass ordentlig at jeg må komme meg forbi "struktur som er surra"-stadiet.
Men lett er det ikke. Kanskje det er litt sånn deilig kunstneriskeksentrisk å kommunisere med piktogrammer?

Og så må jeg ta noen nye bilder av noen ting som har blitt bedre siden sist jeg jobba med dem. Og det driver jeg og utsetter og utsetter siden det er så jævla trangt her og det å ta et bilde betyr å ommøbelere (-blere?) hele studioet. Det gidder man jo ikke. Men det må man jo.

Derav bloggingen. Egentlig.
Ja og så må jeg skrive fem hundre ord om meg og mitt til en katalog. Fortrinnsvis i et annet medium og i en annen stil en blogg, da. Fortrinnsvis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du begynner å bli så profesjonell at du nok må ansette et tittelmaker. En som kan lage titlene for deg, altså :-) Du er flink til å lage ting, noen andre til å lage ord ;-)

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...