nei dette var underlig du

I natt har det regna på den ene balkongen.

Og det er jo sånt som skjer. Bortsett fra at det er første gang det skjer ettersom det stikker fire meter med tak ut over denne balkongen, som selv er på knappe to meter.
Men det er klart at om det stormer så kan det vel komme inn litt regn. Men det er også helt klart at det ikke har stormet i natt.
En annen ting som gjør det hele litt mystisk er at regnet er rustrødt.
Og jeg har sjekket yr og det står ingenting om regn av bibelsk type.

Det er også litt pussig at det også har regnet litt inne i bokhylla jeg maler. Men her er jeg tilbøyelig til å skylde på vinden. Jeg sov jo i natt så det kan jo ha blåst litt uten at jeg fikk det med meg.
Det kan jo selvsagt være at det er en nabo som er sint på meg og har stått og kastet rødvann over rekkverkene, men...ja, det er en litt søkt teori. Men hva som skulle vært alternativ teori vet ikke jeg.
Jo, at det kommer regn fra selve balkongtaket.  For det er fullt av små røde prikker.
Mystisk er det.

Eller kanskje helt vanlig, hva vet jeg.

3 kommentarer:

Tenkerbell sa...

Hvordan ser taket ut? Er det huller i betongen er det veldig sannsynlig at det er rustvann fra armeringen inni betongen. Hilsen Mäkleraffären!

frk. Figenschou sa...

nja det er mer som bittesmå røde prikker overalt.

er det farlig for taket at det åpenbart strømmer vann gjennom det?

Tenkerbell sa...

Nei, hvis dette er første gang du merker det og dere har bodd der ett år (?) bør vel armeringen tåle ganske mye mer rust. Jeg ville likevel nevnt på neste sameiemøte, generalforsamling, bolagsmøte, eller hva dere nå har i Sverigeland, for terrassene må åpenbart kikkes på innenfor rimelig tid. Det er nok betongen som har blitt porøs og slipper inn vann som igjen vil svekke armeringen som er av jern, fordi denne ruster, derav rustvannet. Altså ikke umiddelbart farlig, men må kikkes på før det har gått 5 år og har blitt en vane med røde prikker på terrassen.

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...