forslag mottas med takk!

I oktober skal jeg og the Stig på ferie. Bank i det helvettes bordet.
Det er altså denne ferien som har vært planlagt og avlyst med kortere og lengre intervaller siden...jeg vet ikke. Jeg har mistet tellinga. Men sist gang vi var på ferie var da vi slengte innom London etter bryllupet til Dan og nå er han tobarnsfar.
Det var den gangen vi ble matforgiftet og siden den gang har ferie etter ferieplan gått i vasken. Vi elsker jo begge å jobbe men nå føltes det som om det var på tide med den der ferien.

Bareatvivetikkehvor!
Er den noen som har noen forslag?

Det fins selvsagt noen kriterier:
1. Det må være levelig der. Ikke for varmt og ikke for kaldt.
2. Det må gå an å være ute. Altså helst ikke et sted med snikskyttere eller monsunregn.
3. Det må være billig. Både å komme seg dit og å være der. (Kunstnerøkonomi)
4. Det må passe til en som ikke kan sitte i ro mer enn ca 40 minutter av gangen. (Men jeg kan ta med en bok)
5. Men det må også være sånn at man ikke er utslitt når man kommer hjem. Stress går ut. Coachsurfing likeså.
6. Veldig greit om matforgiftning ikke er en overhengende fare.
7. Og det er også en fordel om man kan kommunsere på engelsk. Nederland går dermed ut.
8. Bilferie også. For bilen sin del.
9. Ooooog.....ja, det var vel det.


Bildet over er egentlig ikke relatert til posten. Det er smørblomster laminert med bobleplast. Fant ikke noe passende bilde ettersom det er såpass lenge siden jeg har vært på ferie.



8 kommentarer:

paaskeharen sa...

Irland er supert. Leie bil og kjøre rundt og overnatte på B&B. Særlig likte jeg vestkysten, med Aran-øyene, og de vanvittige klippene. Det var relativt dyrt da jeg var der, men pundet er jo ikke allverdens nå.

Uora sa...

Kom och hälsa på mig i Spanien! Blir garanterat billigt :-)
(Är ett seriöst förslag - hör av dig på mejl om du vill veta mera!)

Bergljot sa...

jeg slår et slag for Polen, selv om vi ikke har vært der ennå. Billig, iallfall. Og ikke så langt unna med fly.

Anonym sa...

Kroatien. Åker man till Split eller Hvar eller Dubrovnik är det både stad och hav, och dessutom fortfarande ganska trivsamt väder i oktober.
Annars är Portugal vackert.

frk. Figenschou sa...

Wow, takk alle!
Irland høres kjekt ut, og der er det jo mange som snakker engelsk og det er jo praktisk!
Takk for et veldig generøst forslag, Uora, men jeg tror jeg må takk nei, i denne omgamg iallefall. Vi er så hjernedøde for tiden at jeg ikke vil belemre andre med vårt energinivå (null). Men hvem vet hva fremtiden bringer?
Veldig artig at du slager for Polen, Bergljot, når du ikek har vært der en gang. Prøver du å riskfordele? Når skal du dit?
Og stad og hav...hmm... jeg kjenner at jeg gleder meg til å dra på ferie når det finnes så mange bra steder å reise til...

Uora sa...

Äsch, ni får förstås en egen lägenhet! Av någon konstig orsak har jag just nu två lägenheter och kan bara bo i en i taget... Hoppas ni hittar på något trevligt - om ni nu inte vill till Spanien :-)

Tenkerbell sa...

Madeira var et knall sted, med fin temperatur, hyggelige mennesker, små billige pensjonater og direktefly. (Også norwegian.) Ikke så veldig mange som snakket engelsk på landsbygda, men jeg kom meg både hit og dit, og fikk kjøpt både øl, vin og mat, så da går det jo greit! Man kan også fiske der, stor og tøff fisk!
Og nå vil det straks vise seg om jeg fortsatt får lov til å kommentere på bloggen din! Jeg prøver først innlogget på blogger!

Tenkerbell sa...

Hah! Det gikk! Dermed er det kun fra den 10 års gamle pc`en på jobb jeg får snakke med deg! Makan!

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...