På flyttefot

Flyttefot? Hvor kommer det uttrykket fra? Er det noen andre føtter vi er på? Turfot? Reisefot? Er reisefot et uttrykk? Jeg husker ikke. Men hva kommer det av?
Uansett.
Om ca to og en halv uke blir utenlandsbloggen min innlandsblogg. Eller det vil si, det blir nordblogg. Hurra! Nordblogg er jo stas.
Men det er litt teit å skulle flytte fra Helsinki nå som det endelig er begynt å gå seg til. (GÅ seg til? Nå som det endelig er på tilfot.)
Helsinki er rett og slett skikkelig kjempegreier for tiden, og da er det selvfølgelig på tide å dra. Å være på drafot. Og jeg som i tillegg hater å flytte. Og så kommer jeg til å savne alle sammen som jeg har truffet her.
Nei nå kom jeg helt utav bloggehumør.

Enda bra jeg liker Kirkenes så godt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Prøv å støp nissen på lasset i aluminium.

Anonym sa...

Hugsar de Lillefot?
Var ikkje han på Flyttefot?

Anonym sa...

Littlefoot, Muddyfoot og Flyttefoot. For nokre pailabbar.

frk. Figenschou sa...

bigfoot, littlefoot, flyttefot, reiserot.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...