Avisvis

en ting som iallefall var enklere da jeg boddei Helsinki, eller nå må jeg vel begynne å si Helsingfors ettersom det går en finlandssvenske i klassen min og jeg bor i dette landet her, en ting som var lettere der, var å finne ut hvilken avis det var meningen man skulle lese, for den eneste jeg hadde mulighet til å forstå noe av var Hufvudstadsbladet, og det var litt som å lese Ságat; vi har mange nok lesere til å gi ut avis! om ikke nødvendigvis mange nok lesere til å gi ut en videre interessant avis utover det at den er etnisk.
Men her, hva skal jeg gjøre her?
Jeg aner jo ikke hvilke aviser som er hvilke. og jeg er livredd for å min enorme uvitenhet stå der glad og fornøyd å kjøpe VG.

Den setningen var ikke helt bra.

Jeg vil ha en avis som er en blanding av ...jeg tror jeg vil ha Morgenbadet som dagsavis. Kan man få det her? Morgenbladet med noen innslag av Dagbladet Magasinet Sippereportasjer.
Hva heter den avisen på svensk?

Ingen kommentarer:

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...