Hahaha, gokk.

Når man er fra gokk er det veldig veldig lurt å være tidlig ute med å bestille flybilett hjem til jul.
Nå, for å ta et nærliggende eksempel, er litt sent. Nå er jeg en erfaren borteboer og ville under normale omstendigheter ha bestilt flybilletten hjem for en god stund siden, men det er litt vanskelig å finne ut når vi egentlig har ferie her på skolen. Det vil si, vi har ikke juleferie.
De sier sånn, lærerne, at "hahaha, vi forventer jo ikke at dere skal være på skolen på julaften da, hahaha."
Hva med hahaha første juledag, og de påfølgende hahaha dager?
Det man egentlig må spørre om tror jeg, er når hahaha lærerne har tenkt å være på skolen. Deri en plass ligger vel svaret.
De har også sagt at de skjønner jo at de som er fra Thailand og sånt kanskje trenger en uke på seg for å reise hjem og sånn.
Så til jul får jeg være fra Thailand tror jeg.

Når en skole oppfører seg sånn når det gjelder studentenes tid (dette er på ingen måte unikt for Konstfack) tenker jeg på Høegs bok "De få utvalgte", der barna finner ut at en tegning vurderes som bedre enn en annen når man kan se at det har vært brukt mer tid på den ene enn den andre, når bakgrunnen er fargelagt for eksempel.

Ingen kommentarer:

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...