Og med det tredje skal det heller ikke skje-

-for i går var bankene stengt fordi det er helligdag i dag.
Det hadde jo ikke jeg noen anelse om, jeg dro ned på skolen for å hente noen papirer i resepsjonen og den var til min forbauselse stengt, midt på formiddagen. Jeg spurte noen som drev og arbeidet med noe kunst i hallen utenfor, hvorfor resepsjonen var så stengt, og en jente sa, trodde jeg, at det ver fordi det var helg. Da ble jeg iallefall forvirret, hvor hadde det blitt av fredagen? Men så innså jeg at hun hadde sagt allahelgondag, og ikke helgedag, så da ble det litt mer behagelig å være meg.

Jeg er litt forvirret over hvilken dag som er når, jeg fikk inntrykk av at det er i dag som er helligdagen og at derfor stengte alt i går, men i dag skal visst det meste være åpent, bortset fra banken, som uansett er stengt på lørdager. Og uansett fikk jeg ikke åpnet noen konto, og jeg hadde forberedt tale og alt. Jeg ble helt formålsløs. Jeg var så klar, så mye tiltak, og ingen steder å gjøre av det.

Jeg lurer på hvilke forferdelige saker som kommer til å hende om jeg til slutt klarer å karre meg til en konto? Altså, hadde det vært en flybillett jeg forsøkte å ordne, hadde jeg slått fra meg prosjektet for lenge siden. Jeg hadde tenkt, ok, jeg tar hintet.
Men en bankkonto?
Kåm aaaaan.

Nå skal jeg ut i verden for å møte to i klassen som er enda mer utlending enn meg, de skjønner ikke engang at is hører sommeren til, men vi skal altså møtes for å spise is og prate tulleengelsk. Det blir stas!

2 kommentarer:

Tenkerbell sa...

Jeg virkelig elsker Sverige-historiene og det slår meg at du må være kjørt inn på en uheldig stjerne i det svenske landskapet, for makan til krongel uansett hva du skal foreta deg i Sverige-landet har jeg ikke sett makan til :) Jeg gleder meg til æ-har-vært-i-banken-innlegget!!!

frk. Figenschou sa...

jeg tror jeg har dårlig sverige-karma, dårlig ferie-karma, og veldig dårlig elektronikk-karma. Og jeg elsker alle tre.

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...