oi!

Da var det faenmeg søndag igjen! Hvordan skjedde det?

Hele lørdagen vil jeg bare gå på skolen, hele søndagen vil jeg at det skal være søndag på mandagen også. Latsabbslutheraner. Det er duket for indre konflikt.
Istedetfor skole dro vi og handlet litt. Jeg trengte vinkelhake, borrhus, fyllmasse til skoene og sånn bøyle til å ha i ørene. Istedetfor hørselvern. Som jeg får helt sinnsykt, grusomt, grassat og satans vondt i hodet av. Jeg tror jeg må ha veldig myk hodeskalle, for hørselvern + brillestang=
e du hælvette lænsmainn!
Jeg er ikke så glad i sånn bøyle heller, men hørselskadd vil man jo ikke bli. For da kanskje jeg får sånn hørebrille, sånn briller med høreapparat på som får en til å se totalt hjelpemidlet ut.

Synet er det lettere å rette på, det er bare å kjøpe vinkelhake. Det vil si, man kan jo ikke slutte med briller, men man trenger ikke å kjøpe nye heller. Alt jeg gjorde hele fredagen ble bittelitt skjevt, uansett hvor mye jeg sjekket og ordnet og var blodsukkerstabil og rolig på verkstedet. Hver gang jeg løsnet en tvinge, var limpresset skjevt. Å så inderlig hurra du.
Så viser det seg, etter nøye inspeksjon, at ett eller annet iq-troll, for å vende tilbake til et lenge forlagt uttrykk, nok hadde dradd vinkelhaken inn på metallverkstedet og sveiset litt i dens umiddelbare nærhet. For oppå bladet lå en bitteliten sveiseperle og laget faenskap.

Det er best å ha sitt eget verktøy.

Etter selvstendighetsinnkjøp dro vi på den fantastisk fine ICAen på Liljeholmen, for der er det så deilig å handle. Man bor skikkelig i utlandet når man handler der.
Nå er jeg jo ikke en sånn blogger som skriver så gjorde vi det, så gjorde vi det, så gjorde vi det, men vi dro altså på ICAen og grunnen til at det hører med i historien er at der kjøpte vi noen reker som så så fine ut, til middagen i dag. For 346 kroner og 24 øre, oppdaget vi etterpå. Haha! Nå har vi lagt en flaske hvitvin i kjøleskapet, for det må jo feires.

Vi fortjener sikkert middag på et tidspunkt, for vi har fulgt etter svenskene og gått en tur på isen nedfor her, på Mälaren, enda morfaren til the hemlightsulphotogrpher sier at man ikke skal stole hverken på svensker eller svenskis.
Jaja. Det ble som det ble. I det minste gikk vi ikke på sånne lengdeskøyter som ser så morsomt ut...

1 kommentar:

Uora sa...

Hoppas räkorna smakade bättre än jordgubbarna jag köpte för ungefär samma pris - de var sura..

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...