oppsop

skjønt ikke oppsop for da e det akksom æ har tænkt på det å ikke funne plass til det i ukesvis, å sånn e det nu ikke. Fanes dær ble det på dialækt ijænn nu skal æ slutt.

1. jeg (jeei) har sånne ting som har satt seg fast i hodet (ikke krøller) sånn som hører sammen. Du vet når du en gang du lagde brunsaus hørte et kjempesmell utenfor vinduet så katta datt ned og hver gang du lager brunsaus nå så tenker du på fallende katter. Hver gang jeg har hodet under senga tenker jeg på Halvdan Sivertsen for eksempel fordi han var på radio en gang jeg vasket og satt fast moppen og måtte være der lenge. Hver gang jeg spiller fjerde brett i Super Mario Bros tenker jeg på Rhett Butler og Scarlett O'Hara.

2. Jeg har klippet luggen i dag og det ble absolutt helt feil for det er bare jeg som vet hvordan jeg vil se ut. Jeg er jo designer, jeg er ikke vant til å forklare (PÅ SVENSK) jeg er vant til å tegne det jeg mener. Neste gang: blyant. Og så tok hun der frisøren ikke den der kosten og børstet ansiktet etterpå så jeg hadde masse bittesmå hår i absolutt hele ansiktet og så ut som jeg hadde forsøkt å anlegge skjegg mens jeg sov på en fløyelspute som holdt på å anlegge måne.

3. Det er en i klassen min som har to måner for han har sikkert to kverv. Det ser veldig artig ut.

4. Vi var å spiste på restaurant Panorama på kulturhuset i dag for de har jo så fin utsikt, men god mat, det har de ikke. Den greske salaten består av en deis geitost og en halv agurk, og gammelt brød i en søppelpose. Neste gang blir det kaffe, vær du trygg.

5. Og da jeg sto i dokø kom det en unge ut av toalettet og sprutet vann på meg og jeg brølte SLUTT SATANS JÆVELONGE ELLERS HIV Æ DÆ MED HAUE NED I DASS og det ropte jeg jo selvsagt ikke, for jeg er ikke så kjapp.

6. Verksmesteren på Tre skjønner ikke norsk. Jeg vet at dette Æ kan forvirre mange, men han skjønner ikke norsk i den grad at "trur" istedetfor "tror" ikke er gangbart og jeg aner at det kan bygge opp til problemer. Evt får jeg begynne å bygge mer i stål. Skjønt jeg er jo uansett ikke så god med ord og tegnning blyant osv.
Og huske at "lage" betyr "reparere".

7. pappa, se for deg en krakk. Selve rammeverket er av treverk, men oppå der ligger det en stålplate, altså sitteplaten. Den er integrert i treverket i størst mulig grad. Når man setter seg på krakken spretter det ene hjørnet opp sånn at det åpner seg et gap mellom treverk og stål i det der ene hjørnet.
Går det an å lage noe sånt? Kontrollere spenningen på den måten? Må man ha rustfritt stål da?
Stålplaten må trekkes med stoff i tillegg....

8. I helgen skal jeg overhodet ikke gå på skolen. Ha!

5 kommentarer:

Tenkerbell sa...

Ka det e med frisøra som absolutt skal gjør det på sin måte? Æ trur ho veldig godt skjønte ka du mente, men bare ikke syns det va en god ide, så dæffør ga ho fan å gjor det sånn som ho ville likevel. Æ stole ikke på frisøra (sa eiendomsmegleren) som klepp sæ hos en anna eiendomsmegler som tidligere har vært frisør (i London, må vite)!

frk. Figenschou sa...

ä vil at ho kal komme en tur til stockholm å sätt opp nån möta på et hotellrom

Tenkerbell sa...

Det trur æ ikke ho ha tid tel, men du kan finn ho på et hotell i Tallinn i mai :)

Nevnte æ at ho e den beste frisøren(eiendomsmeglern) i verden fordi:
a) ho klepp mæ når æ har tid (altså etter visninger å annat tøys)
b) ho servere kaffe som e kruttsterk!
c) ho e fantastisk arti :)
d) ho kan klepp pannelugg å hvis æ har nån ønska så ordne ho det!

Rållsis sa...

Gratulerer! Du har vunnet Rållseraus bloggpris 2011 - hurra hurra, du er løyen og fin!

frk. Figenschou sa...

ååååå! det er jo den beste! og i skarp konkurranse mot hoppende gnagere!

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...