SUR!!!

Ja det er meg.
Jeg hadde tenkt å være frisk, istedet er jeg syk. Jeg har likevel vært på forelesning i dag. Jeg satt ved siden av koreaneren siden hun også er syk, så kan de andre være i smittevernssonen.
Jeg har nevnt henne i forbindelse med forkjølelse før- hun vil ikke snyte seg in public. Inntrekking av snørr med tosekundersintervaller er derimot helt okei. Og det blir jo helt sprø av. Så da satt vi der i det lille mikrokosmoset vår og kulturkræsja. For jeg snøyt meg jo når det ble for ille.

Jeg tror vi begge gremtes av at alle som satt foran oss trodde at det var akkurat MEG og ikke DEN ANDRE som gjorde det utenkelige. Jeg regnet med alle trodde det var jeg som satt og snufset og Voi Hoi Hoi (ikke egentlig navn) trodde nok alle trodde det var hun som satt og snøt seg.

I morgen kommer vi nok ikke til å sitte sammen.





Og bare så det er notert- hadde jeg vært i sånn form som jeg ble litt utover dagen er det ikke sikkert jeg hadde dratt med meg smittesonen min på skolen.

13 kommentarer:

Polly S Jones sa...

Rart det der, men når du skriver om at du er sur, får jeg enda mer lyst til å komme på besøk

frk. Figenschou sa...

ja for jeg er så sjarmerende i alle varianter.

kanskje du ska ta med deg ingunn og komme en tur da?

Unknown sa...

Er litt sjuk eg og, og tydeligvis i samme by :-)
så da trenger vi ikkje være redd for å smitte kvarandre hvis vi treffes. :-)
Har du eit godt tips kor vi kan spise ein god (og ikkje altfor dyr) middag? Nær nordic light hotel?
... og god bedring forresten.

frk. Figenschou sa...

men får du løpt når du er syk da?

jeg er ikke så mye og spiser i akkurat den delen av byen, men om dere går til t-centralen og tar banen til Söder, gå av på Medborgarplatsen (bare tre stopp!) kan dere gå på Pelikanen, supersvensk og trivelig mathall. Ligger på blekingegatan, lett å finne.

Unknown sa...

takk for tips! Skal sjekke om gjengen føler seg kompetente til å ta tbanen allerede få timer etter ankomst... :-)
og forresten. du treng ikkje stille deg opp langs tjejmilen for å prøve å få øye på meg (noe eg har stor tru på at du hadde gjort!)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ohoi Voi Voi Hoi Hoi og du høres ut som et underholdende par. God bedring!

frk. Figenschou sa...

jeg ja!

t-banen er enkel, kjøp en "forkjøpsremse" i en kiosk som Pressbyrån, så går dere til personen i luka og sier vi er så og så mange (en remse gir åtte reiser). Og så stempler han så det blir rett og dere trenger ikke tenke på noe som helst. Dere kan jo også spasere til gamla stan fra hotellet, men der er det egentlig ikke så billig. Eller bra. Men sjarmerende! Magnus Ladulås ligger i gamlastan, trivelig sted.

frk. Figenschou sa...

takker, elisabeth, jeg lider litt nemlig.

Nick Muddyfoot sa...

Skal jeg organisere oversending av papirlommetørkler?

frk. Figenschou sa...

jeg vurderer å takke ja. men jeg har vel slutta å snørre innen de kommer fram.

Bergljot sa...

God bedring til deg. Håper du friskner til i løpet av helga!

Uora sa...

Krya på dig!

Polly S Jones sa...

http://www.collegehumor.com/video/6453564/baby-terrified-when-mom-blows-nose

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...