a HA

For ca et år siden skrev jeg om Labbetuss som dro på sneskuter til Amerika, eller at det i det minste var det jeg trodde han gjorde, da vi sang den sangen i barnehagen, men at jeg etter å ha nådd skjells år og alder hadde insett at det ikke var snakk om en sneskuter, som vi alle gikk utfra, men en vanlig skuter. Vi sang jo bare skuter, men vi så nok alle for oss en sneksuter siden vi nok ikke hadde begrep om hva en scooter var.
Nå innså jeg at det var skute det sikkert skulle vært.
En sånn man drar over havet med.
Altså en båt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! Hurra!
Jeg har aldri hørt den Labbetuss-sangen, men så har jeg heller aldri gått i barnehage...Og hvis jeg hadde gått i barnehage, så har jeg en mistanke om at den sangen er for ny til at den ville ha vært populær på den tiden da jeg hadde gått i barnehage. Hm...

Anonym sa...

gratulere me dagen! nu har æ vært i kirkenes og kan rapportere at det meste e ved det gamle. æ spiste formiddagsmat på barsek, og dær va alt nytt og fint. æ va ikke på puben, men på ofelas, og dær va det ei korpsdame som du sikkert kjenne som sto og va garderobevakt. erna trur æ ho het. egentli så e ho en slags labarbeider på sykhuset, trur æ. æ va på kafé me ho solvor, og ho mente (og æ trur det e sant) at det va første gang ho va på kafé etter at røykeloven kom (utekafé tells ikke). så føll ho mamma nøye me på livet mitt ve at far din læs bloggen. men det har jo da vært gjænnom nån ledd før det kommer til ho, og på veien kan ei fjær lett bli til et skilpaddeskall, så æ føle mæ ikke særlig overvåka. æ har vært en tur i vatse og varde også. i varde i puben stengt mellom tre og seks og drosjan tar ikke kort. dessutn vet dæm kem du e på flyplassn sjøl om du aldri har sedd dæm før. æ føle at æ bjynn å eksotifisere min egen landsdel etter for mange år i storbyen.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...