Våren gjöring

Nå driver de og samler sammen alle småsteinene de har slengt ut på glattisen i löpet av vinteren. De har to typer biler som samarbeider om dette, en med kost og en med skuffe. Ja og så hjullasteren da som drar av gårde med alt sammen.
Og så driver de og kjörer med gravemaskin langs bekkene, og tar av isen. Löfter den opp og kjörer den avsted.
Til hösten kommer de sikkert og legger den ut igjen, samtidig som de passer på å ta ned höytalerne med fuglekvitter de monterte her i våres.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En av mine kolleger leide en bil for å kjøre til et møte i Rovaniemi. Da alle aktuelle radiostasjoner var utenfor rekkevidde, valgte hun å legge over til Cd-spilleren. Men det lot seg ikke gjøre å bytte CD, for Cden til den forrige leietakeren sto kilt fast. Dessverre var det Europas fugler volum 2.

Anonym sa...

her i tromsø e d også vår. d har vært en del sne i vinter, og nu kommer alt som har logge gjømt under all den her sneen fram igjen. mye hundebæsja (ikke overraskanes), og mange av dæm ligg inne i små svarte hundebæsjplastposa me dobbeltknute (litt overraskanes)

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...