Orntliposti

Når man prøver å gå i gatene blir man stadig motgått av folk som prøver å gi deg flyeren sin. Det er jo ikke noe vits å gi den til MEG, 
jeg snakker jo ikke finsk. Avogtil vil de gi deg en ballong. Det har jeg heller ikke lyst på.
Det er nemlig valg snart, og selv om jeg ikke skjønner helt i hvilke former det foregår, 
skjønner jeg at det er derfor de vil pådytte meg trykt informasjon.
Men i dag har folk rundt meg drevet og bært på roser og kaker,
og jeg har ikke møtt noen som vil pådytte meg hverken blomst eller sånn liten eske på snor som jeg regner med det er en kake i. 
Bare flyers. 
Kake kunne jeg godt tatt i mot, men kanskje ikke sånn rose. Det er noe litt trasig med enslige roser.
Men så. Gikk det opp for meg. At det er jo kvinnedagen i dag. Og det er mennene som bærer på blomster og kaker som de skal gi til fruene og frøknene sine.
Sånn går det når man ikke lengre forstår hva som står i avisen.
Det var nok okso litt fordi jeg hadde bestemt meg for at det skulle være samefolkets dag i dag også, at jeg ikke kunne se for meg at det kunne være noen annen offentlig dag som var i gang.
Ja ja.
 
Det er da sinnsykt så rart Blogger insisterer på å dele opp setningene da. Hva kommer det av?

Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...