trøbbel neida bare plunder

  1. først streika min maskin, ikke lov å rendre materialer. (altså, se på hvordan veggen i et hus ville sett ut i 3d)
  2. så gikk det ikke an å bruke maskinene på datalaben for de hadde ikke riktig programvare
  3. så nekta it meg å legge inn riktig programvare
  4. så maste jeg
  5. så maste læreren min på it
  6. så ga it seg
  7. så hørte vi ingenting
  8. så fikk læreren min en sint mail om at her skal man legg inn dyr programvare og så har studentene ødelagt huben og den er dyr
  9. så ringte læreren min og tryglet
  10. så viste det seg at de hadde lagt inn programvaren på maskin nr 3 likevel
  11. så var maskin nr 3 opptatt
  12. så spurte jeg jenta på maskin nr 3 om hun kunne bruke en annen maskin for archi11 lå bare på akkurat den maskinen
  13. da sa hun at jeg måtte vente
  14. så sto jeg bak henne og VENTET med reduksjonslinjal og plantegninger i hånda
  15. så sjekka hun mail og facebook osv
  16. så sa jeg at om hun skulle gjøre det så kunne hun bruke maskinene i kantina men ikke arbeidsmaskinene
  17. så ble hun sur men jeg var jo allerede sur så det spilte ingen rolle
  18. så viste det seg at i archicad det fantastiske programmet kan man ikke overføre materialer fra maskin til maskin, man må lage dem helt på nytt når man skifter maskin
  19. så lagde jeg dem på nytt
  20. så gikk jeg hjem så la geg meg så sto jeg opp
  21. så åpner jeg programmet og da er alle objektene det vil si møblene og doene og trimsyklene i programmet forvandlet til bittesmå rare prikker
  22. så fortviler jeg ikke for jeg har også lagret på minnepenn
  23. så begynner jeg å jobbe
  24. så blir varmen på datalaben skrudd av
  25. så blir det veldig kaldt
  26. så finner jeg frem pledd og ulljakke og skjerf og lue
  27. så kommer jenta fra i går og ei anna jente inn og den andre jenta skrur på nettradioen og hører nyheter fra Austagder
  28. så synes ikke jeg at jeg kan klage for jeg brukte opp fettkjerringkvota i går på å forhandle til meg maskin nr 3
  29. så begynte jeg å rendre
  30. så sa maskinen at det ikke var nok minne på maskinen til å rendre
  31. så sendte jeg mail til datamannen
  32. så kom datamannen springende med en eneste gang
  33. så fant han ut at maskinen hadde nok minne
  34. så fikk ikke han heller til å rendre
  35. så var jeg like langt
  36. så kom archicaddamen
  37. så sa hun at her var det noe rart
  38. så fant hun ikke ut hva det var
  39. så var jeg like langt
  40. så var jeg litt lei
  41. så blogger jeg litt

6 kommentarer:

Anonym sa...

Utrolig morsomt; men selvfølgelig fortvilt. Det finnes bare én modell; du må ha alt av programvare på egen maskin, ta med deg din egen maskin over alt, og la aldri noen få røre den. Alt annet blir galt - før eller senere.

frk. Figenschou sa...

Men- n�r jeg skal printe prosjektet fra plotteren- da m� jeg printe planene (ikke rendringene) som archicadfiler fra akkurat den eneste maskinen som er kobla til plotteren. Da blir det tr�bbel da.
Forutser jeg.

Anonym sa...

Da må du investere i en egen plotter, printer og prosjektor. Egen kabel, kødder og kurrång (couronne). Like sikkert som tidevannet, grand prix og langbuksemotene kommer du til å bli plaget inn i sjelen av andres datautstyr.

frk. Figenschou sa...

Jeg tror jeg bare investerer i egen øy, først som sist.

A sa...

øy eller kurrång - det hørtes iallefall temmelig plundrete ut...

frk. Figenschou sa...

nei, på øya kan jeg ansette en kombinert negerkonge/it-ansvarlig.

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...