Nei!

I leiligheta der jeg bor, går det noe seiglivede rykter om at jeg er dårlig til å bruke verneutstyr når jeg jobber.
Det er bare tull, og jeg vet hvem som har satt dem ut.

Ryktet har sitt utspring i den gangen jeg drev mye med stålsparkel, som har mange ugne løsemidler i seg. Jeg reagerer veldig fort på stålsparkel, det holder at noen åpner en boks ved siden av der jeg står, så får jeg prikker på armene, særlig om det løseformidles mye rundt meg og generelt er en løsemiddelpreget periode. Sånn har det vært siden jeg kom i skade for å vaske hendene godt og grundig med Lynol, i en veldig stressende og dagognattarbeidspreget eksamensperiode. Jeg fikk kjempepølsefingre i dagesvis og etter det har jeg vært mer enn påkrevd forsiktig. Alle kan jo ha et uhell.
Så da jeg måtte begynne med stålsparkling igjen, var jeg veldig nøye på å bruke luftverksmaske, enda rommet var så stort at det nesten måtte regnes som utemiljø. Men jeg tar ingen sjanser.
Nå skal det sies at jeg opplevde en veldig sterk stålsparkellukt under hele spakklingsarbeidet, noe jeg syntes var underlig men konkluderte med måtte være innbildning, siden masken satt helt tett inntil ansiktet, jeg sjekket flere ganger.
Nå oppdaget jeg jo i etterkant da, at det lå en klump med stålspakkel OPPI masken, og det var et uhell, dermed har vi to uhell som begge tilskrives min ekstreme uforsiktighet, noe jeg mener er urettferdig.

Jeg bruker hørselvern når jeg dremler tre, kåm aan.
Jeg bruker ikke farlig verktøy om jeg er alene på verkstedet. Jeg har det forholdsvis ryddig rundt meg der jeg jobber, sånn at uhell ikke skal skje. Jeg bruker alltid vernebriller, aldri tørkle i halsen om jeg bruker noe som snurrer. Vernesko om jeg bærer tungt.
Det er helt og fullsendig utenfor sin plass at jeg, JEG, skal stemples som skjødesløs.

3 kommentarer:

A sa...

Stå på ditt til det motsatte er bevist :-)

Bergljot sa...

Men bruker du hansker?

frk. Figenschou sa...

Ja. Ikke når jeg bruker en avretter da, men det har jeg ikke på verkstedet.

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...