prt prt og vrom vrom

I dag kjørte jeg en stavekontroll på et dokument jeg skriver på. Det gjør jeg nesten aldri, stavekontroller kan ikke stave. En gang fikk jeg rødstrek på bananbåt, word insisterte på at det riktige måtte være bananubåt. Det var word, nå kjører jeg OpenOffice, som har hakket verre stavekontroll, alle sammensatte ord blir delt opp eller foreslått med bindestrek der det bare rett og slett ikke skal ordnes noen ting.

Men det beste var der jeg hadde skrevet erterkjøttogflesk, som rett nok ikke skal skrives i ett ord, men nå var det et poeng i teksten da, at jeg hadde skrevet det sånn. Så veldig overrasket over rødstreken var jeg ikke, men litt overrasket over forslaget til korrekt stavemåte: snøskuterkjøringen.

Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...