potporrrri

I natt drømte jeg at jeg fant mamma, Knut og Solveig drept, og jeg fikk panikk, for hvordan skulle jeg klare å bevise for politiet at det ikke var jeg som hadde myrdet dem? Så jeg puttet dem i svarte plastsekker og la dem i kjelleren.
Men det gjorde jo bare saken mye verre.
(og verre ble det)

Jeg og mannen skulle gifte oss, men av en eller annen grunn hadde vi oppfattet det sånn at det var presten som skulle stå for ringer, og det var det altså ikke. Dessuten skulle Margrethe gifte seg dagen etterpå og vi regnet med at folk ikke gadd å komme i bryllupp to dager på rad, så det ville sannsynligvis ikke komme noen i vårt. Og jeg hadde glemt å invitere pappa.

Det var anlagt taubane fra norsk til russisk side, og den gikk rett over hytta vår i Harefoss. Folk drev og slengte ut søppel fra vognene (vognene? de der som henger. Boksene) og hele Løpet, som var en bukt, var fylt med søppel. Dessuten lå det armen til et skjelett i en skuff oppe på hemsen, som pappa ikke ville vite av og helst ikke jeg heller.

7 kommentarer:

idaho sa...

Og så jeg som trodde det bare jeg var jeg som drømte sånne drømmer om å gjemme døde mennesker! Det er jo kanskje ikke akkurat noe hokuspokus å tolke dem, men gud hjelpe så slitsomt det er inni drømmen...

frk. Figenschou sa...

særlig søstra mi liker ikke å høre om drømmene mine siden hun stort sett må dø eller bli borte hver eneste gang.

Anonym sa...

Du bør absolutt ta deg en tur til USA for å kjøpe deg en drømmefanger. Det er der indianerne bor, og du som nesten er indianer får sikkert 10 % på drømmefangeren.

frk. Figenschou sa...

jeg fikk en av pappa, en kanadisk en! men hvis jeg henger den opp har jeg jo ingen ting til nødbloggingen min.

A sa...

Du drøymer verkeleg dei mest absurde draumane!

frk. Figenschou sa...

det synes jeg egentlig ikke. Hva drømmer du?

A sa...

Drøymer stort sett aldri - iallefall ikkje som eg huskar etterpå. Kanskje det er derfor det er så moro å lese om andre sine nattlide bedrifter :-D

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...