heldigvis har de gitt meg stemmerett, da!

Da har jeg sett åtte av årets mastereksaminajoner her på skoern, og tendensen er entydig, klar og uten unntak: Guttene får ovasjoner, jentene får kritikk. Jeg vil si at det nesten er uavhengig av prosjekt også. Det som kan hylles hos en student, sables ned hos den neste.
Nå har ikke alle samme opponent, noe som gjör det hele enda skumlere, synes jeg.
Så konklusjonen må jo bli at gutter er mye flinkere enn jenter, for man driver jo ikke å diskriminerer på noe plan, det skulle tatt seg ut og er ikke noe man driver med i det opplyste sosialdemokratiet.

2 kommentarer:

Nick Muddyfoot sa...

Kanskje det er noe i det fru K.Johnsen hevder: Nemlig at bare guttene får fem fordi læreren er homo!

frk. Figenschou sa...

ja...alle opponentene var kvinner, så det er nok noe i det hun sier, for en gangs skyld.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...