Vil sove, om natten

Jeg vet ikke helt om jeg skal øve meg på å være streng eller tolerant. Streng er litt sytete, men tolerant ligger ikke helt for meg.
Ja, det er naboen igjen da. Hun jeg praktiserer vennlig banking i veggen overfor. Når hun ikke våkner av vekkerklokka.

Hun liker også godt å snakke midt på natten. Foreksempel når hun kommer hjem fra byen. Enten med folk som også er i leiligheten hennes, eller i telefonen. Jeg får ikke sove når det dukker opp folk på soverommet mitt som skal skravle meg i øret en times tid. Ok, rent tekninsk sett er hun ikke på soverommet mitt, det er en vegg imellom oss, men så lenge den er laget av rugsprø gjelds den ikke. Så da banker jeg vennlig i veggen. (sånn med melodi liksom, ikke BANK!BANK!BANK!) Det er bare det at vennlig banking ikke fører til at hun tar samtalene i et annet rom. Kanskje hun bare oppfatter det som en kommentar til det hun nettopp sa. (Som forøvrig var "och det är ju helt sjukt!!" og som jeg overforøvrig egentlig ikke hadde noen kommentar til).
Så neste punkt på strategilista er uvennlig banking i veggen da. Sukk.

3 kommentarer:

Siven sa...

Jeg anbefaler hevn. Neste gang du er bortreist setter du på radioen på soverommet og lar den stå på til du er tilbake. :D

frk. Figenschou sa...

tør jeg innrømme at vi sto opp ekstra tidlig og lot radioen stå på inne på soverommet? Helt klint opp i rugsprøveggen?

Siven sa...

Ja, det syns jeg du skal tørre å innrømme. :D

Det er fortjent hvis ting virkelig er SJUKT på nattestid.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...