Gratulerer med dagen Solveig Maria!


Solemia, som glemmer MIN bursdag, lover te&nonstopkveld, men glemmer det også, og som blir nitten idag. Og som ikke svarer når man sender sms og gratulerer. Og som sier hun skal ringe opp senere når man ringer for å gratulere. Men som ikke gjør det.

I dag har yngste blad F-T bursdag. Hele nitten år har hun blitt. Tenk, en gang kunne jeg stappe hele henne i skolesekken min, snøre igjen og glemme henne utenfor på plenen. Eller putte henne i en praktisk svart søppelsekk og dra henne med på aketur. Eller lure henne til å være helt helt stille i to timer for at hårrull/blyant/penn/tilfeldige sylindre/hårskum+spray-permanenten skulle virke.
Nå er det mange år siden pappa sendte henne i barnehagen i pysjamas siste gang, og lenge lenge siden hun trodde jesusbarnet gikk til seters for å gjøre seg feit.
Det er også en stund siden hun ble bitt i låret av sirkusgrisen Jeanett. Og lenge siden hun skulle gifte seg med Sixten når hun ble stor. Og ganske lenge siden hun ble rasende fordi vi hadde skrevet SoMaFiTo i alle klærne hennes for at de ikke skulle bli forvekslet i barnehagen. Det er litt kortere tid siden hun bare sa "javel, hadet" hver gang jeg ringte hjem til Kirkenes. Det er ikke så lang tid siden hun ville bli barnepsykolog, for de tjener så godt, men nå plutselig skal hun jobbe ett år gratis for OD.
Og enda tenker jeg på henne som blond (fysisk) enda det har hun jo ikke vært siden hun var fem.
Gratulerer med dagen Somafito!
Og til neste år har du værsågod å huske min! For en gangs skyld!

Jeg har kommet på at den sangen dvergene synger når de har fest, når Sinnataggen spiller tyrolertrampeorgel, egentlig ligner veldig på "Hei hå, du newyorkgirl, vil du danse polka!" Hvertfall akkurat refrenget, men ikke den der delen om en ring som nesten var av gull, og jeg ble nesten full. I tilfelle noen trodde det var en sang jeg bare fant på?

I kveld skal jeg på konsert for Teite Reite skal spille. Forhåpentligvis blir han sulten før det, sånn at jeg slipper å spise kjedelig selvlaget mat I DAG OGSÅ. (Når kommer du hit, Morten, og lager mat til din blodsukkerskjelvne kjæreste?)
Men det er vel like sansynlig at Teite bare skal øve. Sukk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for at du skreiv kjempemasse positivt om mæ. Og takk for at du la ut det fine bildet av mæ.

Kanskje det i det minste kan gi folk svar på kordan en mongosame ser ut.

Anonym sa...

Nei her må vi alle trå til for å gratulere Solveig Marie; ikke bare har hun fødselsdag, jamen har hun ikke også gitt anonymiteten et ansikt!

Forøvrig er det direkte forskrekkelig at frøkenen skal måtte lide blodsukkerskjelven i Bergen, mens Morten sitter bedagelig hjemme i Kirkenes og sniffer insulin.

Anonym sa...

Kan hangen til anonymitet muligens forklares med at man har tilbrakt store deler av sin oppvekst inne i en svart søppelsekk?

Man bør kanskje ta en prat med stemor Møllersen om dette.

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...