læstadianerbarnet og de uante konsekvensene

Jeg har oppdaget noe fantastisk! Jeg kan se på tv på datamaskinen min! Iallefall når været er bra! Jeg blir som et lite læstadianerbarn og bare ser og ser! Og så slipper jeg all driten! Nå ble det litt mange utropstegn! Uansett, en kilde til glede og fryd.
Og så oppdaget jeg at å arve alle sine klær fra sin ti år yngre søster har uante konsekvenser. I dag har alle på skolenmin sagt til meg: "så uvant å se deg i fornarinabukser?". Som jeg ikke aner hva er, men som visstnok er litt bertete, selv om buksene er fine. Det er kanskje på en måte som å gå med palestinaskjerf uten å ha hørt om Palestina, bare motsatt.

Ellers drikker jeg en masse vann for tiden. Det skal visstnok være sunt, men her i huset er det direkte farlig. For når man drikker vann, må man tisse hele tiden,og alle her i huset er syke, og så går de på badet og snyter seg, og så gjør de IKKE som jeg lærte i de tyske barnebøkene mine om livet i barnehagen, det vil altså si at de ikke skyller snørrpapiret ned i do, det blir derimot liggende der som små basseluskminer. Jeg lever farlig for tiden altså. Men så er jeg jo ikke så veldig spenningssøkende heller.

1 kommentar:

Anonym sa...

Prøv å se TV uten lyd, frøken. Det åpner seg en ny verden! Fredrik Skavlan`s kroppspråk gjør han prikklik Uriah Heep!

Hva basiluskbombene angår må det åpenbart sees i sammenheng med husets kebabnegre. Her er det Al Quida som står bak med biologisk krigføring i småskalaformat!
Gjenpart til Georg Busk.

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...