Demokrati: ikke så lett å forstå.

Det foregår et opprop på skolen for tiden. Jeg er ikke for saken, så jeg har ikke skrevet under. Hun som leder oppropet har tatt direkte kontakt for å få også meg til å skrive under. Det vil si, hun sendte meg en mail der hun ba meg svare JA eller NEI til oppropet. Jeg svarte da NEI.

Nå er hun på meg for å få meg til å skrive under for å i det minste støtte dem som er for.

Jeg synes det er litt morsomt,og kan nok ikke engang svare på den mailen. Jeg kan jo ikke begynne å forklare for en noenogførti år gammel kvinne hvordan det demokratiske systemet fungerer, at de som har flest stemmer vinner og da trenger ikke de som ikke er enig i saken støtte saken for å fremstå som gode og moralske individer.
Det går ikke an å finne opp en mellomting mellom ja og nei, der man er imot men for, fordi det er de andre. Da heter det representant og ikke individ.
Jeg er I MOT, sier jeg,I MOT.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...