hmmmmm

Fant noen egyptiske Grunker da jeg drev her og støvsugde med moppen.
Nå kommer jeg sannsynligvis aldri mer til å reise til Egyptenland. Og Grunkene var verdt kanskje 3,50. Og de lukta stygt.
Så jeg kasta dem.

Nei jeg gjorde ikke det! Det er nemlig plent umulig å kaste penger! Selv om absolutt alle argumenter taler for at de burde gått i dunken, så kommer jeg til å ta vare på dem resten av livet, bare fordi de er penger. De kommer til å flytte med meg når jeg flytter, de kommer til å bli pakket opp av flytteesker i nye hus og leiligheter, jeg kommer aldri til å vite hvor jeg skal gjøre av eller hva jeg skal gjøre med dem eller rynmenbeiene eller de slovakiske kronene eller eller eller den finske MARKEN fra 1983, men jeg kommer aldri til å kaste dem. Jeg kommer sannsynligvis på bruke mer penger på å flytte rundt på dem resten av livet enn de noen gang kommer til å bli verdt.

Skulle ønske det fantes en resirkuleringsdunk for penger på returpunktet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Påskenøtt: Hvorfor er andre påskedag en helligdag?

frk. Figenschou sa...

er den det? når er andre påskedag?

ok, først er det langfredag, da dreiv jesus og døde, og så er det påskemorgen, da våknet han igjen tror jeg. Så er det første påskedag...hva skjedde da?
Hmmm. Da må vel kanskje jesus ha vist seg da eller noe? Og andre påskedag sprang de rundt og fortalte hverandre om jesus?
Sånn er det å være oppdratt som hedning.

frk. Figenschou sa...

men når kommer løsningen på påskenøttene da?

Anonym sa...

Løsningen er: Andre påskedag er helligdag fordi prestene måtte reise så langt i gamle dager. De måtte rekke over mange små kirker i sognet. Det er ikke et pip i bibelen om at det skjedde noe mandagen etter påskeaftenen som tilsier at Norges land skal gjennomføre en såkalt helligdag. Intet. Det er ikke en hellig dag, verken her eller i Midt-Østen. Det er en arbeidsdag. Morsomt, eller?

frk. Figenschou sa...

Jeg ble så nyskjerrig siden løsningen aldri kom, så jeg googlet det, og på kirken sine sider står det at vi feirer andre påskedag fordi "feiringen av oppstandelsen fortsatte."

Anonym sa...

Man har vel strengt tatt feiret oppstandelsen i vel et par tusen år. Men det er bare i gudfrykige (1. Tim 6,6)Norge at det er en helligdag, med arbeidsfri og rødt tall i almanakken. Unntaket er selvfølgelig skiftarbeidende kvinner i helsesektoren, kunstnere med dårlig økonomi (uansett kjønn) og bloggere.

frk. Figenschou sa...

Og studenter.
På kunsthøgskolen.

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...