råbåta

Man får ganske vondt i hoderegionen når datamaskinen du gjør din eksamen på til stadigeht skrur seg av. Nå er jeg jo selvsagt flink å ta backup, og programmet jeg jobber på er ikke så verst på å gjenopprette dokumenter, men det er litt stress likevel.
Dessuten har maskinen begynt å nekte meg å lagre dokumenter jeg har åpne, og når de er lukket er det for sent. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal stille opp med. Nå er det liksom den som bestemmer.
Det eneste positive er at den lager endel spennende lyder. PTKPTK PP P P P PRPRRPRPR PTK K! K! K! K! P-P-P-P-P-P.
Ok, det er kanskje ikke så positivt egentlig, men det er litt morsomt og det vekker min nyskjerrighet. Jeg har aldri hørt sånne lyder fra en maskin før.

Jeg må vel innrømme at jeg begynner å heller over til å høre på alle som sier jeg skal kjøpe mac. Jeg har også lurt på om noen av mine slektninger fra junai ten kommer på besøk til sommeren, ettersom kursen er fordelaktig og man kan spare en syv tusen på å kjøpe den i krigslandet. Men så sa han-hvis-navn-ei-må-nevnes at for en med min elektronikkhistorie er det veldig lurt å kjøpe noe som det er lett å få reparert eller levert inn igjen med minst mulig arbeid og styr. Og jeg må jo si at den norske forbrukerkjøpsloven taler til min fordel, absolutt, størst fordel til meg.

pppp P P P PTKPTKTPKKKK K-K-K K! PR PR PR RRRR.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror jeg vet hva dataproblemene dine skyldes; du har sikkert samme problem med PCèn som vår venn Karin Johnsen hadde med vaskemaskinen; hun hevdet nemlig at hvitevarereperatøren hadde sagt at den ikke lot seg reparere fordi noen hadde kastet en forbannelse over den.

frk. Figenschou sa...

men er det da jeg eller all elektronikken min som er gannet?

kajsa sa...

æ vil tru at mac, i likhet med mange andre merkenavn, har verdensomspennanes garanti, sånn at du kan få reparert den i norge uavhengig av kor den e kjøpt.

frk. Figenschou sa...

men den norske forbrukerkjøpsloven sikre mæ to å et halvt år garanti på bettarie, å længre garanti enn den væredensomspennanesse.

Anonym sa...

Syns helt ærlig talt at det e helt UTRULIG at det går an å være så plaga som du har vært.... syns reint synd i dæ. E kanskje enig med den ukjente kjente, men kremmern i mæ sir; løp over there å kjøp omså to når d e så billig. Koffor skal alle presse oss til å konvertere til mac, føle mæ skvisa....

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...