Påskemorgen

Siden resten av verden feirer at en mann ble torturert til døde men klarte seg overraskende bra, tillot jeg meg selv en sen start på dagen.
Jeg har bestemt at jeg må jobbe i påsken, men kan få noen dager fri. Fridagene må bestemmes på forhånd sånn at de ikke søles bort i dårlig samvittighet. Men nå begynner jeg å lure på om jeg ikke skal ta fri etter værforholdene.
I dag er det nemlig strålende vær. Og her sitter jeg.

Vanligvis når jeg går til skolen sånn i nitiden er det fullt av folk og stress i gatene. Nå var det nesten helt stille. Og solen skinte. (En sen start betyr ett kvarter senere.) De eneste andre som var ute hadde med seg trillekoffert og var på vei for å nå en buss eller et tog. Og enda har vel ikke påska begynt egentlig? Er Jesus død nå?
Jeg hadde mye mer lyst å kjøpe aviser og kaffe og sette meg på en benk i parken med ham-hvis-navn-ei-må-nevnes.
Men om jeg er flink å jobbe nå kan jeg kanskje ta fri i helga.

Ingen kommentarer:

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...