Litt om hva jeg egentlig holder på med for tiden

Jeg holder jo på med eksamen!
Jeg har åtte uker, eller ni var det kanskje, på å lage Flesland flyplass på nytt. I motsetning til de andre avdelingene på skolen velger ikke vi eksamensprosjekt selv, men det er det ingen andre som vet, så jeg må stadig forklare at jeg har ikke valgt å lage en flyplass på ni uker. Jeg er jo ikke dum. Vi synes alle oppgaven er litt i overkant, men det går vel som det går, stresseli stress.
Før, altså så sent som da jeg gikk i første, fikk studentene (eller "elevene" som det heter her) ikke ha kontakt med fagpersonalet etter utlevert eksamen, man fikk veiledning av andre som hadde tatt master, men ikke fått seg jobb, men de fikk ikke lov å si hva de egentlig mente, så det var visst ikke til så stor hjelp. Nå har vi fast oppsatt veiledning og eksatra veiledning i enkelte dataprogrammer, så strykprosenten kommer seg sannsynligvis under 40 i år, og det føles mye tryggere.
I utgangspunktet liker jeg å ha eksamen og å styre tiden min selv, men jeg er ikke så flink til å roe ned. Jeg har konstant dårlig samvittighet men er likevel ikke så effektiv på skolen. Nå sitter jeg jo og blogger i vei for eksempel.
Sukk.
Men jeg håper jeg står iallefall.
Alle er ganske stressa, så jeg er ikke alene.
Det er ganske deilig å få jobbe i fred om morgenen før de andre kommer seg opp, det er kanskje det beste med eksamen egentlig.
Desverre begynner trekkspilleren utfor vinduet å spille anniversary song ganske tidlig også.
Og vi putrer nå videre i gruppedynamikken vår. Vi har en som Stjeler i klassen vår. Ingen vil vise henne ideene sine for da vet de at hun har akkurat samme ide. Åja, sånn har jeg også tegnet sier hun, så går hun bort til pulten sin, og så hører man TSJTSJTSJTSJ og så holder hun opp en skisse som drypper av blyant. Folk driver og legger tingene sine i spesielle mønstre så de skal se om hun har vært bortpå skissene deres. Hehe. Det er ikke så farlig for meg, ideene mine er for sære til at noen vil stjele dem så jeg deler villig vekk.
Det skal ikke så mye til for at det er for sært da, så jeg er nok på trygg grunn.

Påskeferien er derimot gått igjennom isen, man kan ikke ta fri når det skal konstrueres flyplass med bagasjehåndtering og schengensoner og nonschengen og tredjeland og kontorer og taxfree og ankomst og avgang ogogogogogogog.

Ingen kommentarer:

Bra

Det ble en veldig fin tur til Oslo. Det visste vi jo. Det var jo det som var planen. Og Oslo hadde vår og småsko og finvær og det trenger ma...