Mer om det samme.

Jeg kom til å tenke på noe som hendte da jeg jobbet på museet.
Jeg sto i skranken og puslet, noen eldre damer satt ved kafebordet nærmest meg og spiste vafler og sjorret. Jeg ser at de hele tiden peker mot meg, eller på noe bak meg, som de er opptatt av og diskuterer. Jeg er jo et til tider ekstremt serviceinnstillt menneske, det vil si, jeg var på jobb, så jeg går bort til bordet deres og spør om det er noen de lurer på.
Jo, det flagget vi har i resepsjonen, hva er det slags flagg?
Det er jo det samiske flagget sier jeg, ikke så overrasket ettersom det er forholdsvis nytt i bruk.
Nåh, er det kommet helt hit også nå, konstanterer de misfornøyd.


Jaa, vi trodde vi hadde drevet dem ut, men jaggumeg har de ikke klart å karre seg tilbake.
Se, nå ble dette en samepolitisk blogg, det var slett ikke meningen, i morgen: mer om fugler.
Eller kanskje om sne. Eller universet. Universet, ja, det tror jeg det blir.

Ingen kommentarer:

Fremmelig drift

Jeg driver altså med en form for glassmalerier eller bevegelige bilder for tiden. Jeg legger skjellakk og akryl, noen ganger også potetmel, ...