I dag har jeg

vært på en veldig dårlig forelesning som var veldig bra.
Den var veldig dårlig fordi forelseren var en tulling uten skamvett, som var over seg over husene analfabeter i Asia faktisk klare å bygge og som blandet kort over en høy lest, men den var bra fordi ingen lot han slippe unna med det. Han ble vel egentlig litt sur på slutten. Eneste minuset med det var vel at han trodde han hadde lykkes i å holde en provokativ forelesning. Den var jo det, men bare fordi han var en nedlatende romantiker uten snøring.
Jeg ble ikke sur fordi han påsto at multiplikasjon ikke fantes, men fordi han påsto han kunne bevise det med at det ikke finnes eple opphøyd i annen. Og når man sier at det ikke er et "bevis", fordi det ikke kan testes, sier han at det ikke skal testes fordi han ikke er en vitenskapsmann. Da må han jo heller ikke påstå at han fører bevis.

Så jeg ble veldig opprømt! Fordi ingen lot ham slippe unna med noe som helst.

2 kommentarer:

Siven sa...

Flinke studenter!

Alltid gøy å være på slike forelesninger, men også litt kjedelig fordi det ofte er bortkastet tid sånn faglig sett.

frk. Figenschou sa...

men det var faglig det var mest interessant! man måtte jo tenke igjennom hvorfor han ikke kunne få lov å si det han sa.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...