gällivare-malmberget-enontekiö-kauto

Litt her og litt der. Det er avogtil litt kjedelig for underholdningsavdelingen å sitte en hel dag i bil. Men samtidig er det så mye å se på. Mest skog. Bare skog. Men i tilfelle det kommer noe kjempespennende skog tør jeg ikke sove.

Vi var innom Malmberget. De har samme problemet som Kiruna, med at malmen er under byen, sentrum av byen er et hull som heter Gropen. Svært hull, sikkerhetsgjerde rundt og alt. Og hullet skal bli større, derfor driver de å flytter hus. Masse hus, hele boligfelt. Sånn ser det ut når man flytter hus:

her er et hus som er klargjort for flytting





Her har det gått galt, gulvet datt ut og tingene inni huset datt ut og nå vil alle heller ha nye hus enn at LKAB skal drive å orge rundt med husløft.

her er et hus som ikke er der mer, det vil si et hull




Jeg begynner å bli litt forvirret med hvilket land jeg er i til enhver tid, og særlig hvilket språk folk a)foretrekker b)snakker, hvilket ikke nødvendigvis sammenfaller

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...