ich esse dåjtsje toristen

Jeg burde kanskje skrevet noe innsiktsfullt og opplyst om Kirkenes, siden jeg nå har vært i Kemijærvi. Ikke akkurat fordi jeg har vært i Kemijærvi da, men fordi jeg har vært så mange andre steder som ligner på Kirkenes, og opplevd disse stedene som turist, altså utenfra, og dermed på den måten som folk utenfra opplever Kirkenes. Men jeg gidder ikke.
Det er mulig jeg ikke evner, men det er mer behagelig å si at jeg ikke gidder, og jeg er jo ikke så interresert i turister. Eller jeg er jo kjempeinterresert i turister, men bare sånn helt akademisk, jeg vil ikke ha dem rekende på døra.

Så inkonsekvent det enn er. Det er jo litt som å dra til tannlegen, man vil ikke, men man gjør det for det er helt nødvendig og dessuten uten tvil bra for helsen.

Jajasannsann.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...