rovaniemi-pello-gällivare-kiruna

Det kan virke som vi kjørte til Gällivare i går, men vi kjørte jo også videre derfra til Kiruna. Det var til Kiruna vi skulle, jeg bare prøvde å si noe om at selv Gällivare som er så langt inni svenske granskauen som man kan komme, er umiskjennelig svensk. Og ganske koselig. Jeg ser jo ved annen gangs gjennomlesning at det ikke kom helt klart fram i teksten.
Nå, Kiruna. Det laver ned. Ikke så bra for fotografen. Ikke så bra for moralen i gruppen. Transportavdelingen fikk kjørt seg i går, siden researchavdelingen som vanlig hadde kokka på leggen. PR- og underholdningsavdelingen hadde en topp rundt klokken tolv etter en kopp kaffe, men var i sørgelig forfatning resten av dagen. Deilig å komme fram i allefall.
Kan se ut som det blir innedag i dag siden snevær strengt tatt har begrenset sjarm i juni. Vi håper på mindre sne i morgen.
Men fine gruver, det skal de ha. For den som liker sånt.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...