punkatunktering




Vi har drevet og punktert litt. Ikke sånn pangpunktering, men sånn sssssss-lyd fra et mistenkelig slapt dekk-punktering. Det viste seg at det sto en metallslint inn i dekket. Heldigvis er dette sånt som lar seg fikse i Karasjok som har opptil flere bensinstasjoner. Litt irriterende synes transposrtavdelingen, mens pr-avdelingen synes man skal være glad til at man har reservedekk og at dette ikke skjedde på pukkveien mellom Pajala og Kiruna.

Altså er vi i Norge igjen, her som alt er dyrt og veiene er dårlige, men litt mindre skog i det minste.

2 kommentarer:

Einar sa...

da jeg var liten punkterte vi med den grønne ladaen på grusveien mellom kiruna og pajala. ingen oppdaget det før i var i pajala. og da måtte vi overnatte på pajala vertshus (hvor de hadde høylytt disko).

frk. Figenschou sa...

AhA!

Vi har nemlig stoppet utafor pajala vertshus på en tidligere tur, men da turte jeg ikke gå utfor bilen for det var så mange veps der som jeg var redd skulle punktere meg.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...